اخبارخارجی

ابتکار مهندس قطری در تولید سجاده آموزشی هوشمند

آوای سنت : آموزش نماز و قرآن به کودکان و تازه‌مسلمانان با سجاده هوشمند و یک اپلیکیشن موبایلی مرتبط با آن به ابتکار مهندس قطری تسهیل شده است.

به گزارش آوای سنت به نقل از فلسطین آنلاین، اختراع اپلیکیشن «سجده» از سوی عبدالرحمن خمیس، مهندس قطری و طراح برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مشهور عربی، از طرح‌های ابتکاری در جهان محسوب می‌شود که در زمینه آموزش نماز برنامه‌ریزی شده است.

اختراع اپلیکیشن سجده و یک سجاده دیجیتالی هوشمند به تازه‌مسلمانان و کودکان کمک می‌کند که خواندن نماز و حفظ قرآن را فراگیرند و ادای فرایض را برای آنان بسیار آسان می‌کند.

این برنامه‌نویس قطری درباره اختراعش گفت: این اختراع در مسابقه برنامه‌نویسی ستارگان علوم، که از سوی یک مؤسسه قطری برگزار شده بود، رتبه سوم را کسب کرده است. این سجاده هوشمند جدیدترین فناوری را برای نظارت مستقیم بر حرکات نمازگزار و تصحیح اشتباهات او به صورت صوتی و تصویری به زبان‌های مختلف داراست.

وی ادامه داد: این سجاده با استفاده از اپلیکیشن سجاده، که بر روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود، کار می‌کند و نمازگزار می‌تواند نوع نماز و سوره‌های قرآن را در این اپلیکیشن انتخاب کند.

خمیس اظهار کرد: با استفاده از نمایشگر یکپارچه‌ای که روی سجاده نصب شده است، کاربران می‌توانند علاوه بر ادای نماز، قرائت و حفظ قرآن کریم را نیز فراگیرند که به درخواست کاربران زبان‌های دیگری چون زبان ترکی به این برنامه اضافه خواهد شد. والدین نیز می‌توانند با استفاده از این سجاده وضعیت نماز خواندن فرزندشان را پیگیری و اشتباهات او را تصحیح کنند.

وی در خصوص زبان‌های این برنامه نیز گفت: در اپلیکیشن مرتبط با این سجاده، تمام آموزش‌ها و آیات قرآن به دو زبان انگلیسی و عربی ارائه می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن