اخبارداخلی

احتمال ابتلای کرونا پس از گرفتن تست وجود دارد

آوای سنت : گرفتن تست آزمایشگاهی هیچ تاییدی مبنی بر نداشتن کرونا نیست و احتمال ابتلا پس از گرفتن تست وجود دارد.

دکتر علیرضا سلیمی رئیس اداره امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره آخرین وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان می گوید، برخی از افراد به عناوین مختلف به آزمایشگاهها مراجعه می کنند و تاکید دارند که از آنان تست کرونا گرفته شودکه این مراجعات هیچ گونه توجیه علمی و قانونی ندارد.

وی تاکید کرد: اولا تمامی تست های آزمایشگاهی کرونا باید با تجویز پزشک متخصص ودر صورت داشتن علائم مشهود کرونا انجام گردد و ثانیا تست گرفتن از همه مراجعین بار اقتصادی سنگینی را به نظام سلامت تحمیل می کند.
برخی از افراد تاکید بر گرفتن تست کرونا دارند در حالی که تست آزمایشگاهی کرونا هیچ تاییدی مبنی بر اینکه افراد کرونا نخواهند داشت نیست ممکن است بلافاصله یک فرد پس از تست دادن مبتلا شده باشد.

بنا بر گزارش های دریافتی در ۷۲ ساعت گذشته تعداد هفت نفر از بیماران کرونایی جان خود را در منطقه سیستان از دست داده اند. شهرهای زابل، هیرمند و نیمروز هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرهای منطقه شرایط زرد را تجربه می کنند.
به دلیل عدم توجه مردم به توصیه های بهداشتی، کرونا در زابل به حدی افزایش یافته است که کلیه بیمارستان های تنفسی زابل تکمیل شده اند.

دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این خصوص گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که به غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند و در تردد از خیابان ها حتما باید از ماسک استفاده کنند‌.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه حضور شهروندان در مراسمات عروسی و عزا باعث شده است تا صدها نفر در یک لحظه به ویروس کرونا مبتلا شوند. در ابتلا به کرونا مورد خفیف وجود ندارد. این باور اشتباهی است که بین مردم رایج شده است. می توان گفت که ویروس کرونا نسبت به گذشته تهاجمی تر شده است، چرا که علائم بیشتری نسبت به روزهای اولیه خود در بدن بیمار به وجود می آورد.

در سیستان و بلوچستان بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، آزمایش کرونا از این پس تنها برای افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و خانواده افراد مبتلا انجام می شود

قرار است در زاهدان، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر و چابهار کارکنان ادارات و سازمان های دولتی به صورت دورکاری فعالیت کنند. در این شهرها نهادهای دولتی با پنجاه درصد نیروی حاضر در محل کار و پنجاه درصد دیگر به شکل دور کاری ادامه فعالیت می دهند و به صورت یک روز در میان نیز جابجا می‌شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن