اخبارخارجی

برگزاری تظاهرات در برخی از شهرهای اقلیم کردستان

آوای سنت : پس از اینکه شورای هماهنگی و برگزاری تظاهرات و اعتراضات در اقلیم کردستان، طی فراخوانی خواستار برپایی تظاهرات اعتراضی علیه دولت شد، روز چهارشنبه ۲۲ مرداد /۱۲ اوت،  رسانه های اقلیم از جمله ان. آر. تی و ولاتکم و زمن، از آغاز تظاهرات ضد دولتی در برخی شهرها خبر دادند.

سایت زمن، گزارش داد که در شهرهای سلیمانیه و منطقه راپرین، حلبچه و منطقه گرمیان تظاهرات برپا شده و تظاهرکنندگان خواستار انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام در کمتر از شش ماه آینده شده اند.

بر اساس خبر در شهرهای اربیل و دهوک نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری تظاهرکنندگان کرده و با متفرق ساختن آنان، از برپایی تظاهرات اعتراضی جلوگیری کرده اند.

ان. ار. تی، گزارش داد که شاسوار عبدالواحد رهبر حزب اپوزیسیون نسل نو در این تظاهرات شرکت کرده و برخی طرفداران حزب نیز در اربیل و دهوک دستگیر شده اند.

سایت خبری ولاتکم گزارش داد که این تظاهرات علیه فساد، بی عدالتی و عدم پرداخت حقوق به حقوق بگیران بر پا شده ودر شهر سلیمانیه، معترضین در پارک آزادی این شهر تجمع کرده اند.

سایت آوینه در خبری اعلام کرده شورای هماهنگی برگزاری تظاهرات اقلیم، در فراخوان خود، مطالبات تظاهرکنندگان را انحلال دولت، برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل دولت موقت، انحلال کمیسیون عالی انتخابات اقلیم که آن را حزبی خوانده اند، انحلال شورای عالی قضائی و تشکیل شورایی مستقل و متخصص به جای آن و تامین استقلال قوه قضائیه اقلیم و پایان سلطه احزاب بر آن، اعلام کرده است.

آوینه در خبری دیگر گزارش داد که از سوی دیگر علی تتر استاندار دهوک در واکنش به این فراخوان اعلام کرده بود که به دلیل وجود خطر شیوع و سرایت ویروس کرونا اجازه برگزاری و برپایی هیچ گونه تجمعی داده نمی شود و نیروهای امنیتی نیز برای جلوگیری از برگزاری تجمع به حالت آماده باش درآمده و با متخلفان اعم از نماینده پارلمان و وزیر، بر اساس قوانین و به شدت برخورد می شود.

وی تاکید کرد از نظر آنان هیچ فردی دارای مصونیت نیست و با نماینده پارلمان، وزیر، مقامات حزبی و سیاسی و دولتی، در صورت قانون شکنی، به صورت یکسان برخورد می شود و از همگان خواست در شرایط کنونی اقلیم احساس مسئولیت کرده و تبدیل به بخشی از مشکلات نشوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن