اخبارداخلی

فرماندار دهگلان عنوان کرد؛ «تقریبا هیچ» سهم مردم از خام فروشی معادن دهگلان

مدیران از رسانه ای شدن مشکلات نگران هستند!

آوای سنت : فرزاد شمس فرماندار دهگلان کردستان در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان گفت: متأسفانه معادن منطقه خام فروشی می شود و تاکنون هیچ عایدی نصیب مردمش نشده است.

با حضور فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان دهگلان جلسه کمیته برنامه ریزی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 در این نشست فرزاد شمس فرماندار دهگلان با تاکید بر خدمت صادقانه در شهرستان بیان داشت: کسانی که در سنوات گذشته کم کاری کرده اند و کارشناسنانی قطعا حضور داشته اند که می توانستند جلو این همه کم کاری را که اکنون به فاجعه در شهرستان تبدیل شده را بگیرند که متأسفانه نگرفته اند و در حال حاضر همه ادارات درگیر مشکلات سنوات قبل هستند.

 وی با اشاره به پروژه بیمارستان شهدا و دیگر پروژه های شهرستان گفت: چرا در در وقت خود برای این پروژه ها  فکر اساسی نشده که اکنون بعد از گذشت چندین سال باید دوباره برای حل مشکل این پروژه ها اعتبار در نظر گرفته شود و این مشکلات باعث شده ما نتوانیم هیچ کاری در شهرستان انجام دهیم در حالی که با کارشناسی درست می توانستند جلو این مشکلات که اکنون دامنگیر مردم و مدیران شهرستان شده است را بگیرند.

وی با بیان اینکه ما باید به خلاء های گذشته بپردازیم، گفت: انتظار می رود مسئولان در شهرستان بدون هیچگونه چشمداشت و تبعیض برابر قانون و مقررات مشکلات مردم را حل کنند در حالی که بعضی مدیران در جلسات اقرار می کنند که هیچگونه مشکلی ندارند اما در بازدید مشکلات آنان محرز می شود که باید آنرا احصاء کنیم.

   فرماندار دهگلان در ادامه گفت: بر اساس نارضایتی و مراحعه مردم به فرمانداری مشکلات آب شرب و جاده روستایی عمده مشکل شهرستان است و مدیران باید در راستای حل مشکلات تلاش کنند و نباید کمبود اعتبار باعث بی انگیزگی شده و کار را تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال گذشته هم اعتبارات مصوب به شهرستان تخصیص نیافت اما با وجود کمبود سرانه فضای سبز، آموزشی و ورزشی هر چند نمی توان با اعتبار ناچیز کل مشکلات را حل کرد اما از مدیران این انتظار را دارم کارهایی انجام ندهند که باعث نارضایتی بیشتر مردم شود.

فرماندار دهگلان با بیان اینکه معادن، سدها و اداره منابع آب شهرستان می توانند کمک حال حل مشکلات مردم در زمینه اعتبار باشند، گفت: ادارات نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و بگویند حل این مشکلات وظیفه ما نیست بلکه مربوط به اداره دیگر است.

وی ضمن گلایه از مدیران کل در استان گفت: بعضی مدیران کل در زمینه اعتبار می گویند کمیته برنامه ریزی شهرستان هر چه اعتبار به اداره تحت نظر اختصاص دهد ما ۳ برابر اعتبار به آن اداره اختصاص می دهیم در حالی که وظیفه ذاتی خود مدیرکل است که به شهرستان ها مراجعه کنند و وضعیت را ببینند که متاسفانه به یک قسمت شهرستان بیشتر توجه شده و به قسمتهای دیگر توجه آنچنانی نشده است در حالی که خدمت و تلاش ما باید در جهت رضایتمندی مردم باشد.

فرماندار دهگلان با اشاره به رسانه ای شدن مشکلات گفت: متاسفانه بعضی مدیران از اطلاع رسانی مشکلات ترس و استرس دارند در حالیکه نیاز است مسئولان استانی و کشوری از این مشکلات مطلع شوند.

شهرستان دهگلان ۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد

 جمال قادرمرزی عضو شورای شهر دهگلان با اشاره به کمبود اعتبار این شهر گفت: مگر دهگلان چند درصد جمعیت استان است آیا بودجه به تناسب جمعیتی تقسیم شده یا همیشه دهگلان در پایین ترین رده قرار دارد.

وی افزود: در بررسیهای سنوات گذشته کمتر از یک درصد بودجه به دهگلان تعلق می گرفت در حالیکه شهرستان دهگلان ۴ الی ۵ درصد جمعیت استان  را تشکیل می دهد.

 وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت سطح شهر دهگلان، کمبود نیروی انسانی و نبود نیروی انسانی متخصص در شهرداری، گفت: تقسیم بندی بودجه و اختصاص اعتبار به شهرداری به چه شکلی صورت گرفته است.

قادرمرزی با اشاره به تفاوت بودجه شهرداری با سایر ادارات سطح شهرستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافته در حالیکه ۶ میلیارد تومان آن اعتبار حقوق پرسنل شهرداری بوده و تنها ۶ میلیارد تومان صرف هزینه پروژه ها شده است که کل پروژه ها به علت کمبود اعتبار ناتمام رها شده است.

 وی در ادامه گفت: برای شهرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، هر چند شهرداری خودش ۱۰۰ میلیارد تومان منابع، املاک و زمین دارد که با توجه به محدودیت نمی تواند از منابع خودش برای عمران شهر استفاده کند در حالی که مردم شهرستان با مشکلات عدیده دست به گریبانند.

قادرمرزی بیان داشت: اگر شهرداری بتواند دو قطعه از زمین خود را به فروش برساند با آن می توان تمام مشکلات و وضعیت نامناسب آسفالت معابر و خیابان سطح شهر را بر طرف نمود.

شهر بلبان آباد در زمینه تخصیص اعتبار مظلوم واقع شده است

عبید محمدی عضو شورای شهر بلبان آباد با بیان اینکه امسال ۳۲ درصد اعتبار شهرستان کاهش پیدا کرده است که اگر مبنای تورم را حساب کنیم این رقم به سمت منفی می رود، گفت: شهرداری بلبان آباد در یک ماه گذشته از اعتبارات ملی و استانی ۶ میلیون تومان اعتبار داشته که حقوق ماهیانه یک کارمند است.

 محمدی در ادامه با اشاره به شروع بکار شوراهای شهر در سال ۹۶ گفت: در کمیته برنامه ریزی سال ۹۶ مبلع ۹۰۰ میلیون تومان برای پروژه سالن ورزشی این شهر در نظر گرفته شد که  ۲۷۰ میلیون تخصیص یافت و گفتند تخصیص کم است پروژه شروع نمی شود سال ۹۷ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت دوباره گفتند اعتبار کم  است و سال ۹۸ هم از یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تخصیص یافت باز هم گفتند اعتبار ناچیز است که با آن نمی توان ساخت پروژه را شروع کرد که این پروژه تاکنون رها شده و عملا فراموش شده است.

 وی افزود: اعضای شورای شهر گزارشات را به عنوان عملکرد به مردم اعلام می کنند و به علت تحقق نیافتن وعده ها، مردم  اعضای شورا را چوپان دروغگو خطاب می کنند و من با این هدف امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شرکت کردم که اگر در کمیته برنامه ریزی اعتبار قابل توجه برای این پروژه در نظر گرفته نشود به نشانه اعتراض به نمایندگی مردم شهر بلبان آباد جلسه را ترک خواهم کرد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب شهر بلبان آباد گفت: حل این مشکل خواسته و مطالبه مردم شهراست که ما هر روز باید جوابگو باشیم و با وجود اعتبار ناچیز حوزه آب شرب شهرستان که تنها  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است در حالیکه اگر چاه آب شرب شهر بلبان آباد در مدار قرار گیرد به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

اعتبار تخصیصی به آبفای تنها پرداخت حقوق آبداران است

 در ادامه باقری مدیر آبفای شهرستان دهگلان ضمن نگرانی از اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومانی به شهرستان گفت: این مبلغ بسیار ناچیز است و تنها کفایت حقوق ۵ ماه عقب ماندگی آبداران شهرستان است.

 وی افزود: در کمیته برنامه ریزی سال گذشته فرمانداری متعهد شده مشکل آب شرب روستای حاجی پمق حل شود اما مشکل به قوت خود باقی است و معلوم نیست این مشکل را چگونه حل نماییم.

پروژه راههای روستایی بلا تکلیف است

 عباس ارشدی بخشدار بلبان آباد در ادامه با اشاره به قطعی، کمبود آبشرب و بازنگری طرح هادی روستایی گفت: اگر به این دو موضوع توجه شود در کاهش منازعات مردم و سر و سامان دادن محیط روستاها بسیار موثر است.

 وی با انتقاد از اینکه حدود چندین ساله زیر سازی آسفالت راههای روستایی به پیمانکار واگذار شده که هنوز پیمانکار شروع به کار نکرده است و پروژه بلاتکلیف مانده که این باز تاب منفی دارد.

 ارشدی با بیان اینکه سرانه ورزشی شهر و بخش بلبان آباد صفر است، گفت: احداث سالن چند منظوره خواسته و مطالبه مردم است که حدود چند ساله اعتبار ناچیز برای آن تخصیص می یابد که این اعتبار قادر به ساخت سوله نبوده و ساخت سالن رها شده است.

بخشدار بلبان آباد دیگر مشکلات شهر بلبان آباد را نبود در آمد شهرداری و فاقد تجهیز بودن آتشنشانی این شهر عنوان کرد و گفت: اگر آتش سوزی در این شهر رخ دهد به علت کمبود امکانات و تجهیز نشدن، آتشنشان قادر به مهار آن نیست.

استارت توسعه متوازن در شورای برنامه ریزی شهرستان 

 عبدالله مفاخری بخشدار مرکزی با اشاره به مشکل آب شرب روستاهای بخش گفت: بسیج سازندگی دهگلان در این راستا برای حل مشکل آب شرب روستای کچیگرد ۳ هزار و ۲۰۰ متر لوله خریداری کرده که اگر کمیته برنامه ریزی اعتباری برای حل این مشکل در نظر نگیرد آن اعتبار هم برگشت داده می شود که نیاز است کمیته برنامه ریزی شهرستان در این راستا کمک کنند.

 مفاخری با تاکید و توجه به ورزش مناطق روستایی این بخش گفت: متاسفانه در روستاهای قروچای، کروندان، بلدستی و آلی پینک هیچ گونه سالن ورزشی وجود ندارد که انتظار می رود توسعه متوازن در شورای برنامه ریزی شهرستان استارت زده شود

اعتبار تخصیصی شهرداری ۴ درصد بودجه شهرداری است

ارسلان طهماسبی شهردار دهگلان ضمن نگرانی از بودجه در نظر گرفته شهرداری گفت: اعتبار در نظر گرفته شده ۴ درصد بودجه شهرداری است که مبلغی بسیار ناچیز است و اعتبار شهرستان هم به نسبت جمعیت بسیار کم است و احساس می شود که حق ما در استان به نسبت جمعیت به شهرستان تعلق نمی گیرد.

شهردار دهگلان با اشاره به پروژه جاده ساحلی دهگلان گفت: برای اتمام این پروژه باید ۵ میلیارد تومان هزینه شود که شهرداری خودش قادر به پرداخت ۲  الی ۳ میلیارد تومان است نیاز است برای اتمام این پروژه اعتباری در نظر گرفته شود.

شهرداری بلبان آبا هیچگونه درآمدی ندارد

 محمدی با اشاره به اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی این شهر گفت: این اعتبار برابر با ۹۰ میلیون تومان اسناد و خزانه است که نمی توان با آن هیچکاری را انجام داد.

 وی افزود: شهر ۷۲ هکتاری بلبان آباد با جمعیت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر برای عمران و فضای سبز به اعتبار نیاز دارد و شهرداری هیچگونه در آمدی ندارد و در سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان به شهرداری تخصیص یافت که ارزشش ۱۲۰ میلیون تومان بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن