اخبارخارجی

فرزندان جمال خاشقجی قاتلان پدرشان را بخشیدند

آوای سنت : فرزندان جمال خاشقجی،‌ روزنامه نگار منتقد حکومت ریاض که کم‌تر از دو سال پیش بدست ماموران دولتی عربستان سر به نیست شد،‌ قاتلان پدر خود را مورد عفو قرار دادند.

صلاح خاشقجی، پسر روزنامه نگار عربستانی روز پنجشنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر به نمایندگی از فرزندان جمال خاشقجی اعلام کرده که آنها در «شب پرفضیلت از این ماه پرفضیلت» قاتلان پدرشان را می بخشند.

این موضوع به سرعت در خبرگزاری‌های رسمی بازتاب پیدا کرد اما هنوز از تبعات قانونی تصمیم فرزندان جمال خاشقجی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

صلاح، تنها فرزند جمال خاشقجی است که در عربستان زندگی می‌کند. برخی منابع آگاه پیشتر گفته بودند که وی با تطمیع و تهدید از خروج از عربستان منع شده است.

تصویر صلاح خاشقجی پیش‌تر در رسانه‌ها هنگام ملاقات وی با پادشاه و ولیعهد عربستان منتشر شده و شایعاتی نیز در خصوص دریافت هدایا و غرامت‌های سنگین از سوی اعضای خانواده جمال خاشقجی مطرح شده بود.

پسر ارشد جمال خاشقجی همچنین در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرده بود که مقامات ریاض به وی و دیگر اعضای خانواده خاشقجی وعده داده‌اند که کلیه عوال دخیل در قتل پدرش را به دست عدالت بسپارند.

خدیجه چنگیز، نامزد آقای خاشقجی به این تصمیم اعتراض کرده است.

جمال خاشقجی یک چهره سیاسی و روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان بود که به دست ماموران سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

منابع : رویترز – بی بی سی 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن