اخبارداخلی

قدردانی انتقال خون سیستان و بلوچستان از همکاری مردم

آوای سنت: مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان استقبال مردم را باعث خروج وضعیت ذخایر خونی از بحران دانست.

به گزارش آوای سنت، سهیلا خسروی امروز جمعه گفت: با استقبال و همراهی خوب مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر، ذخایر خونی این استان از وضعیت بحرانی خارج شد.

 مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: وضعیت ذخایر خونی سیستان و بلوچستان در ۲ هفته گذشته به شدت پایین بود، به طوری که درخواست بیماران تالاسمی را به طور کامل پاسخگو نبودیم.

وی ادامه داد: با همکاری رسانه های سیستان و بلوچستان و استقبال خوب مردم، طی سه روز گذشته وضعیت خونگیری خوبی را در استان شاهد بودیم و در حال حاضر درخواست بیمارانی را که به تعویق افتاده بود، کامل پاسخ دادیم. با توجه به این مهم، ذخایر خونی استان اگر چه هنوز در حد قابل قبول که همان پنج روز است، نرسیده اما برای سه روز کفایت می کند.

خسروی تصریح کرد: باید یک روند مستمر برای اهدای خون داشته باشیم، اهدای خون در این شرایط به خاطر احساسات پاک مردم مشکلات را به طور مقطعی حل کرده، اما تداوم آن ضامن سلامتی است

چهارشنبه هفته گذشته رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی چابهار وضعیت کمبود خون در چابهار را قرمز و بحرانی اعلام کرده بود.

نسیم جک با اشاره به کاهش مراجعه اهدا کنندگان به سازمان انتقال خون گفته بود: شهرستان های جنوب استان سیستان و بلوچستان به سبب داشتن آمار بالای بیماران تالاسمی همواره نیازمند خون هستند و به دلیل بیماری کرونا با کاهش اهدا کنندگان خون، این بیماران را با مشکل روبرو کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن