اخبارخارجی

مسلمانان فرانسه: خشونت با آموزه‌های اسلامی مغایر است

آوای سنت : رهبران مسلمانان فرانسه، اقدام یک جوان چچنی در قتل یک معلم را محکوم کردند و خشونت را امری مغایر با آموزه‌های اسلامی دانستند.

به گزارش آوای سنت به نقل از فری پرس ژورنال، مسلمانان و رهبران اسلامی فرانسه، کشته شدن یک معلم در حومه پاریس را محکوم کردند و خواستار عدم پیوند دادن اسلام با چنین اعمال شنیعی شدند.

«ابراهیم»، کارگر یک شرکت داروسازی، شنبه به خبرگزاری شین هوا گفت: هیچ چیز کشتن یک فرد بی‌گناه را به دلیل عقایدش توجیه نمی‌کند. اسلام خواستار مدارا و پذیرش شخصیت دیگران است. مسلمانان واقعی افراط‌گرا نیستند. پوشیدن جلابه (لباس بلند) یا محجبه بودن و ریش داشتن به معنای تروریست بودن نیست. تروریست‌ها کارهایی می‌کنند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

«حافظ شمس‌الدین»، ​​رئیس مسجدجامع پاریس، گفت: از این جنایت وحشت‌زده شده است. وی در توئیتی نوشت: «وحشتناک‌تر آن است که این حمله به نام دین من، اسلام، انجام می‌شود. بس است.»

«طارق اوبرو»، امام جماعت مسجدی در بوردو، نیز اظهار کرد: بسیار غمگین است که عملی غیرقابل قبول به نام دین انجام می‌شود و در عین حال اسلام هیچ ارتباطی با این عمل ناشایست ندارد.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، این حمله تروریستی را محکوم و فرانسوی‌ها را به همبستگی دعوت کرد. وی وعده داد که دولت به سرعت به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

برخی سازمان‌ها و شخصیت‌های اسلامی از جمله اتحادیه جهان اسلام و اتحادیه علمای مسلمان و مفتی مصر، این اقدام تروریستی را محکوم کردند. جمعه گذشته، یک معلم تاریخ در حومه پاریس به دست یک جوان چچنی با چاقو کشته شد. گفته می‌شود وی در کلاس آزادی بیان، کاریکاتورهای موهن به رسول اکرم(ص) را به شاگردان خود نشان داده بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن