اخبارداخلی

موفقیت در دفاع مقدس ،درسی برای اتکا و اعتماد به اقوام و مذاهب

اختلافات بین کشورهای اسلامی تاسف بار است

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه دفاع از کشور و منافع ملی خط قرمز برای همه اقشار مردم است و در هشت سال جنگ تحمیلی به اثبات رسید ، این ظرفیت را فرصتی برای مشارکت در مدیریت جامعه و پیشرفت کشور برشمرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان در فرازی از خطبه های نمازجمعه (۴ مهر ۱۳۹۹) با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت : رزمندگان اقشار مختلف مردم از اقوام و مذاهب در مقابل رژیم عراق برای حفاظت از کشور و آبادانی با ایثار و ازخود گذشتگی و اتحاد و وحدت دفاع نمودند.

مولانا ساداتی تصریح نمود: آنچه موجب موفقیت در مقابل اشغالگران و مهاجمان بود اخلاص ، وحدت و جانفشانی رزمندگان و مردم پشت جبهه بود که جان خود را برای نجات و و آبادانی کشور در کف اخلاص گذاشتند و مردمی که با دار و ندار خود به کمک شتافتند.

ایشان خاطرنشان ساختند : دفاع از کشور و منافع ملی خط قرمز برای همه اقشار مردم است  که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند و این درس را داد که می توان به اقشار مردم از اقوام و مذاهب کشور اتکا و اعتماد کرد و از این ظرفیت در مدیریت جامعه به کار گرفت که می تواند موجب پیشرفت و توسعه کشور قرار گیرد و با این سرمایه مردمی دشمنان هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.

مولانا ساداتی بیان نمود : امروز دولتمردان باید قدردان خون جوانان و اقشار مردم می بودند ، امروز خیانت در امور کشور و عدم توجه به مصالح مردم بی حرمتی به خون و آرمان شهدا ، جانبازان ، اسیران و خانواده های آنان است.

مدیر دارالعلوم سراوان تاکید کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس عزت و اقتدار کشور را حفظ کرد و بر دولتها و مسئولان است که از خدمت به مردم و حل مشکلات دریغ نکنند.

مولانا ساداتی ابراز داشت : هشت سال جنگ تحمیلی نیز این درس را داد که ما می توانیم در شرایط تحریم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: اگر نیروهای مسلح توانسته اند به پیشرفته ترین ابزار دفاعی و جنگی دست یابند، چرا دولتمردان نتوانسته چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : ما اگر در همه صحنه ها و مدیریت کشور با هم باشیم ؛ می توانیم روی پای خودمان بایستیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان وضعیت کنونی میان کشورهای اسلامی را تاسف بار و متاثر کننده دانست و اظهار داشت : حوادث و مشکلات مختلف در زمینه‌های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی دامنگیر کشورهای اسلامی شده و این پریشانی و سرگردانی برای مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام  است ،کشورهای اسلامی چرا بجای دوستی با یکدیگر و رفع مشکلات، به دشمن دست دوستی و تفاهم می دهند، به سبب غفلت در میان کشورهای اسلامی، برخی از این کشورها با دشمن یعنی اسرائیل غاصب تفاهم کرده اند.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد : اصل مشکلات؛ کینه و عداوت بین خود مسلمانان است ، مسلمانانی که الله متعال همه را به برادری و وحدت توصیه نموده و دین اسلام از نفاق و شقاق برحذر می دارد که به جای عداوت و دشمنی مشکل را بررسی و چاره جویی نمایند.

مولانا ساداتی با بیان اینکه حاکمان و عالمان جهان اسلام باید با بصیرت و هوشیاری جهت وحدت و سازندگی نقش مهمی داشته باشند ،ابراز داشت : سازمان کنفرانس و همکاری اسلامی در چنین مواقع بحرانی و تنش زا باید نقش مهمی ایفا کند ، طی این سالها و انواع مشکلات متاسفانه کشورهای اسلامی با یکدیگر نشست و گفتگو نداشته اند و کشوری برای حل این بحرانها درخواست نشست ننموده است که باید  تشکیل جلسه داده و مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار گیرد تا مواضع صحیح در زمینه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و روابط بین الملل مورد توجه قرار گیرد.

ایشان بیان کردند: آنچه موجب ضرر و زیان است باید پرهیز شوند و انچه به نفع اسلام کشورهای مسلمانان است مورد تصویب و عمل باشد ،تاکنون فقط با توبیخ و محکوم کردن یا تشویق و تمجید کردن مسئله حل نشده بلکه نکوهش و مجادلات راه چاره نیست و بحرانها و اختلافات را فراگیرتر می کند.

  مدیر دارالعلوم سراوان عنوان کرد: اروپایی ها در گذشته با یکدیگر دشمنی و عداوت داشتند،اما اکنون با هم نزدیک شده به طوری که مردم در تجارت و رفت و آمد به کشورهای یکدیگر مانعی ندارند، اروپای غربی و شرقی دیوار آهنی را که فاصله ایجاد کرده بود برداشتند و حد و مرز هیچگونه فاصله ای ایجاد نکرد و در مسافرت و تجارت مشکلی ندارند و پول مشترک بنام یورو دارند و حتی مذاهب مختلف مسیح بین یکدیگر و نیز یهودیان با وجود اختلافات به یکدیگر نزدیک شده اند و جنگ را برای ایجاد اختلاف و نزاع به خانه و کشورهای مسلمانان کشانده‌اند.

مولانا ساداتی افزود : این عاقلانه نیست که امروز کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی و مجموعه ای بزرگ در جهان که یک دین و آیین را پیروی می کنند باهم عداوت و دشمنی داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن