اخبارداخلی
موضوعات داغ

نگاه تمدن غرب به زنان ابزاری است

آخوند قدیری: اسلام خواستار سلب آزادی زنان نیست

آوای سنت :مدرس حوزه علمیه چنارلی نقش زنان در به تعالی رسیدن فرزندان را بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری در جمع خواهران جلسات قرآنی محمدیه بندرترکمن یادآور شد: دنیای غرب بشدت می کوشد تا به وسیله شبکه های ماهواره ای این فکر را در جوامع اسلامی رواج دهد که زنان نیز در معاشرات و رفت و آمدهای بیرونی حق آزادی دارند.

اسلام با آزاد بودن زن مخالفت نمی کند، بلکه مخالف به انحصار کشیدن آنها است. بانوان مسلمان باید بدانند که مفهوم آزادی چیست و تحت چه شرایطی می تواند ازآن بهره ببرد. زنان جوامع اسلامی باید درمقابله این قبیل هجمه ها و توطئه ها ایستادگی نمایند. کسانی که دم از آزادی زنان می زنند درحقیقت آنها را کالایی بیش نشمرده و از وجود این قشر صرفا  برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود استفاده می کنند. لذا باید مراقب این ترفندها و دام های شیطانی باشیم.

این عالم شاخص ترکمن با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گفت: ایشان فرمایش کرده است، کسانی در میان امت من عمر خود را صرف یادگیری قرآن کریم و آداب و معاشرت اسلامی خواهند کرد.این گروه همواره مورد لطف و عنایت آن حضرت قرارگرفته و سلام ایشان همواره شامل حال این گروه مومن و مخلص خدای متعال خواهد بود.

وی افزود: در آشفته بازار امروزی که گروه های فتنه و دشمنان به هر قسم و طریق، عداوت شان را با دین الهی ابراز می دارند، اراده برای جمع شدن درمکان امن الهی برای فراگیری کلام خداوند متعال امری بسیار مهم و ستودنی بشمار می رود.

قاریان و حافظان قرآن کریم همچون نوری شبیه به نور ستارگان به چشم ملائک دیده می شوند،زیرا خاتم النبیین، این گروه را به عنوان عضوی از بیت خود می داند. این توفیق و امانتداری است که نصیب هر بنده ای نمی شود و مهمترین وظیفه یک حافظ قرآن کریم پخش و نشر آن درجامعه می باشد.

آخوند قدیری با بیان اینکه بسیاری از بزرگان دین اسلام در طول حیات خود و تا آخرین لحظه زندگی به تعلیم و تعلم اهتمام ورزیده اند اظهار داشت: تعلیم علم از جمله نکاتی است که باید به آن توجه صورت گیرد. برخی ها گمان می کنند همین اندازه که خودشان یاد بگیرند کافی است. اما اگر کسی علم را بیاموزد، اما برای یاد دادن آن به دیگران تلاش و کوشش نکند،درحقیقت هیچ کاری نکرده است.ریاضت و سختی تعلیم به دیگران بسیار سخت ترو دشوار تر از یاد گرفتن آن می باشد.چون زمانی که علم می آموزیم، تنها به خود توجه می کنیم، اما شخص تعلیم دهنده با تعدادی از علاقمندان با سلایق مختلف طرف است و باید به تعلیم تمام اعضای مجموعه توجه نشان دهد.

مدرس حوزه علمیه چنارلی بیان نمود: انتقال علم به دیگران را نمی توان با ثروت های دنیوی مقایسه کرد. امروزه مراکز علمی سطح ممتازی درسطوح بالا، با مجرب ترین اساتید و با امکانات و امتیازات ویژه به تعلیم و تربیت مخاطبین جوان خود مشغول هستند. شرایط این مراکز طوری است که مخاطب باید طی مدت زمان معلوم شده به آنجا رفت و آمد کند و بتواند فرایند تحصیلی را طی نماید. شما کدام علمی را می شناسید که آموختن آن از سایر علوم مهمتر بوده و آن را بتوان در منازل و مکتب خانه های ساده ای یاد گرفت که ممکن است امکانات زیادی نداشته باشند.

آخوند قدیری در ادامه تاکید کرد: قرآن کریم و فراگیری احکام دین،این قابلیت اساسی را در خود دارند. درجهان اسلام دانشگاه های بسیار بزرگ و مشهوری هستند که رسالت شان تعلیم و تعلیم مخاطبین است، لیکن قرآن کتابی است که به تعلیم آن در منازل بیش از دانشگاه و مراکز رسمی توجه می شود.آیات الهی را هر چه بیشتر از نزدیک و از بطن جامعه یاد بگیریم، مسلما بهتر به دل خواهد نشست. به یاد داشته باشید بین کسی که علم یاد می گیرد با کسی که نسبت به آن بی تفاوت است، فرق زیادی وجود دارد.

سخنران جلسه قرآنی خواهران محمدیه بندرترکمن ادامه داد: درتاریخ اسلامی مادران مسلمان نقش بسیار زیادی در پیدایش شخصیت های مهم دینی داشتند. زنانی مانند حضرت آسیه سلام الله علیها در برابر ظلم فرعون ایستادگی کرده و به عرش اعلا نائل گردیدند. در صدراسلام حضرت سمیه سلام الله  علیها ،اولین شهید اسلام از میان زنان امت لقب گرفت. نظیر این گونه شخصیت ها در تاریخ کم نیستند. آنها کسانی بودند که با تمام وجود خود را فدای دین الهی کردند تا این موهبت عظیم به دست ما برسد. امروز زنان، نقش بیشتری در به تعالی رساندن خانواده و فرزندان شان دارند. فرزندی که رشد کرده و به جامعه راه پیدا می کند، اگر تحت مراقبت مادر قرارنگیرد به بیراهه کشیده خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن