اخبارخارجی

واکنش دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان به قتل معلم فرانسوی

آوای سنت : دبیرکل اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان با اشاره به قتل یک معلم فرانسوی توسط شهروند مسلمان چچنی‌تبار مقیم فرانسه، ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را «نتیجۀ اظهارات غیرمسئولانه و ضداسلامی مقامات بلندپایۀ فرانسه» دانست.

دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی ضمن محکوم کردن قتل معلم فرانسوی که یکی از کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را در کلاس درس نشان داده بود، خاطرنشان کرد: شخصی که مرتکب قتل این معلم فرانسه‌ای شده اقدامی جنایتکارانه انجام داده است. شکی نیست که چنین اقداماتی قبل از هر چیز دستاویزی برای فرصت‌طلبان و اسلام‌ستیزان قرار می‌گیرند.

▫️دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه با بیان اینکه «این جنایت ثمرۀ تلاش‌هایی است که در راستای تخریب وجهۀ اسلام صورت می‌گیرند»، اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به قتل این معلم را نیز محکوم کرد و گفت: رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این حادثه، قتل معلم فرانسوی را «حمله‌ای تروریستی اسلامگرایانه» توصیف می‌کند و بر ارتباط دین اسلام با «تروریسم» اصرا می‌ورزد.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع این اظهارات غیرمسئولانه ضداسلامی مقامات بلندپایه داخل و خارج فرانسه است که منجر به جنایاتی ازجمله قتل این معلم می‌شود.

دکتر قره‌داغی خاطرنشان کرد: اهانت به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم که «رحمهللعالمین» است، هرگز در راستای «آزادی بیان» نیست، بلکه اهانت به تمام مسلمانان و بیانگر حس نژادپرستانه و استکباری اهانت‌کنندگان است.

▫️دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه با تاکید بر اینکه «تروریسم هیچ ارتباطی با دین ندارد» و «اسلام دین رحمت و رعایت حقوق بشر و احترام به دیگران است»، خواستار تدوین قانونی جهانی مبنی بر «جرم‌انگاری اهانت به ادیان و مقدسات دینی» شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن