اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

آخرین وداع مردم با عالم فرهیخته مولانا عبدالحمید جهاندیده

آوای سنت: آخرین وداع مردم با عالم فرهیخته مولانا عبدالحمید جهاندیده

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مراسم نمازجنازه مولانا عبدالحمید جهاندیده امام جمعه سوران در عیدگاه سوران برگزار گردید. اقامه نماز جنازه این عالم ربانی باتوجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا با رعایت موازین بهداشتی و حضور گسترده اقشارمردم علاوه ازسراوان با حضور علما و معتمدین و نماینده شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و مسئولین شهرستانی به امامت مولانا سید عبدالصمد ساداتی برگزار گردید.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی همچنین طی سخنانی کوتاه با اشاره به زوایای شخصیت برجسته مولانا جهاندیده و فعالیتهای موثر ایشان در این منطقه، مسجد جامع و عیدگاه سوران و مرکز علوم قرآنی این شهر را از جمله امور ماندگار و مایه علو درجات این عالم بزرگوار برشمرد.
مولانا ساداتی افزود: عمر با برکت این عالم بزرگوار در مسیر علم و فعالیت های دینی و امور اجتماعی مصروف گردید. صفات بارز اخلاقی، همراهی با مردم و هم اندیشی با علمای منطقه پر ثمر از ایشان شخصیت برجسته و تاثیر گذاری ساخته بود.
قابل ذکر است مولانا عبدالصمد دامنی، مولانا عبدالمجید شه بخش از طرف شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و مولانا عبدالحکیم سیدزاده در این جمع ابراز تسلیت نمودند.

مولانا عبدالحمید جهاندیده علاوه از امامت جمعه شهر سوران، از علمای برجسته سیستان و بلوچستان و شخصیت فعال و تاثیرگذار این منطقه به حساب میامد.
این عالم برجسته اهل سنت علوم دینی را ابتدا از محضر مولانا سید عبدالعزیز ساداتی در دارالعلوم زنگیان سراوان فرا گرفت و سپس با عزیمت به دارالعلوم کرتچی پاکستان از علمای بلند پایه آن دیار همچون مولانا مفتی محمد شفیع، مولانا سلیم الله خان، مولانا عاشق الهی و مولانا شمس الحق رحمهم الله کسب فیض نمود.

مولانا جهاندیده که منشاء خدمات موثر علمی، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان سیب و سوران بود، پس از چند روز بستری در بیمارستان رازی شهرستان سراوان، ظهر شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن