اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

تاکید امام جمعه گنبد بر تساوی حقوق زن و مرد در اسلام

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:اگر ارتباط و پیوند زوجین دینی و ایمانی باشد پایدارتر خواهد بود.

به گزارش آوای سنت به نقل از کانال مصلی گنبد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه روز ۲۵ مهرماه با قرائت آیاتی از کلام ا… مجید اظهار داشت: درخصوص حقوق زوجین و جایگاه خانواده در کتاب قرآن به احکام و قوانین شرعی متعددی اشاره شده و تاکید گردیده چنانچه این ارتباط ها و پیوندها دینی و ایمانی باشند پایدارتر و مستحکم تر خواهند بود.

 آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: خداوند بر اساس خلقت و طبیعت زوجین و در راستای حفظ حقوق طرفین و خانواده ها قوانین، ضوابط و وظایفی تبیین نموده و مسئولیت زن و خانواده را بر عهده مردان قرار داده است و خود ناظر بر اعمال و کردار آنان است.

وی افزود: در دین اسلام مرد و زن هر دو انسانند و از حقوق مساوی برخوردارند ولی از بلحاظ برخی تکالیف دینی، اخلاقی و مجازات ها احکام متفاوتی دارند که این امر نیز به لحاظ طبیعت و فطرت متفاوت آنان است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به اینکه در مکتب اسلام زنان از جایگاه والایی برخوردارند؛ اظهار داشت : شاید برداشت برخی انسان ها از برابری حقوق زنان و مردان خلاف دیدگاه اسلامی باشد ولی در ضمیر احکام الهی، حکمت و اسراری نهفته است که ما از آنها نا آگاهیم، زیرا که این احکام را الله ذالجلال تعیین نموده اند.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: آنچه که مخالفین اسلام و مروجین برابری حقوق زنان و مردان بیان می کنند تزویری است در قالب افزایش نقش اجتماعی زنان در جامعه، در راستای آزادی های بیشتر و بهره برداری های تبلیغاتی، جنسیتی و خلاف طبیعت از زنان.

وی با بیان اینکه سلامت نفس مسئله مهمی است گفت: سعی کنید در آیات و دستورات الهی تعقل و تفکر بیشری نمایید و مسئولانه با عمل به احکام و سنن دینی فرزندانی با اخلاق، با ایمان و صالح تربیت نمایید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن