اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

تاکید بر ارزش و جایگاه علم در تعالی انسان

آوای سنت : شیخ محمدشافی قریشی در جمع طلاب و حفاظ حوزه علمیۀ احناف خواف: علم یک نعمتی است که خداوند متعال به هر کس عطا کند، در حقیقت نعمت را بر او تمام کرده است.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، شیخ محمدشافی قریشی – از علمای بنام و برجسته استان گیلان -روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹، با حضور در حوزه علمیه احناف خواف، با اساتید و طلاب این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

ایشان در جمع طلاب و حفاظ این حوزه خاطرنشان کرد: یادگیری علم دین سبب می‌شود که اگر عالمی مخلص و عامل بار بیاید، جانشین پیامبران خواهد بود. علم و فراگیری آن، آن‌قدر ارزشمند است که خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «قل رب زدنی علما» بگو ای محمد، پروردگارا بر علمم بیفزای.

شیخ قریشی در فضیلت علم یادآور شد: علم یک نعمتی است که خداوند متعال به هر کس عطا کند، در حقیقت نعمت را بر او تمام کرده است.
ایشان خطاب به طلاب تأکید کرد: طلاب باید اهل تقوا باشند. به‌وسیلۀ تقوا می‌توان کسب علم نمود. خداوند متعال می‌فرماید: «وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿۴٠﴾ فَإِنَّ الْجَنَّهَ هِیَ الْمَأْوَىٰ ﴿۴١﴾»(نازعات) و اما کسى که از ایستادن در برابر پروردگارش هراسید، و نفس خود را از هوس باز داشت پس جایگاه او همان بهشت است.

وی افزود: طلاب علوم دینی باید به تلاوت قرآن کریم پایبند بوده و به آن عمل کنند و آمادگی کامل برای روز آخرت داشته باشند.

عالم سرشناس شهر تالش با اشاره به جایگاه علما بیان داشت: هدایت بشر بعد از انبیا، به علمای دین سپرده شده است. علما در طول تاریخ برای صیانت از دین زحمات زیادی متحمل شده‌اند و طلاب عزیز نیز باید ادامه‌دهندۀ این علما باشند و دین را به بشریت معرفی نمایند.

ایشان خطاب به حفاظ قرآن کریم فرمود: از نظر بنده، حافظان قرآن در بین مسلمانان، درجۀ پروفسوری را دارند، زیرا با قرآن سرو‌کار دارند و مشغول حفظ آن هستند.

وی افزود: حفظ قرآن خیلی خوب است، اما اگر به قرآن عمل نشود، قرآن در روز قیامت از وی شکایت می‌کند.

ایشان با تأکید بر عمل به قرآن خاطرنشان کرد: قرآن کریم انسانها را از تمام رذایل نهی کرده و به تمام خوبی‌ها امر کرده است. بنابراین اگر الگوی ما انسانها قرآن کریم باشد، ولی خدا می‌شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن