اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان و رفع محرومیت ها

آوای سنت :مولانا عبدالغنی بدری، امروز (۲۵ مهر ۱۳۹۹)، در بخشی از سخنانش در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به سفر دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان‌وبلوچستان، با بیان اینکه «این سفر را به فال نیک می‌گیریم»، اظهار امیدواری کرد که سفر این مسئول بلندپایه به رفع محرومیت‌ها در سیستان‌وبلوچستان کمک کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از سنی‌آنلاین، مولانا عبدالغنی بدری، امام‌جمعه موقت زاهدان، خاطرنشان کرد: سفر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به استان سیستان‌وبلوچستان را به فال نیک می‌گیریم. اگرچه مشکلات در این استان به اندازه‌ای هستند که مسئولین خودشان از آنها اطلاع دارند، اما بسیاری از مشکلات نیز هستند که تا وقتی انسان از نزدیک مشاهده و لمس نکند متوجه میزان مشکلات نمی‌شود.

ایشان ادامه داد: در حادثۀ سیلی که اخیرا در جنوب بلوچستان اتفاق افتاد و پای برخی از مسئولین کشوری و مرکز استان را به این منطقه کشاند، بعضی از مسئولین استانی با مشاهدۀ وضعیت گفته بودند که ما تصور نمی‌کردیم در استانِ ما مناطقی در این حد از محرومیت قرار داشته باشند.

امام‌جمعه موقت زاهدان خاطرنشان ساخت: متاسفانه مناطقی از سیستان‌وبلوچستان در برخورداری از امکانات اولیۀ زندگی از قبیل آب شرب، نیازمندی‌های اولیه آموزشی و سایر زمینه‌ها در محرومیت قرار دارد. این محرومیت از زمان قبل از انقلاب بوده و علی‌رغم تلاش‌هایی که شده، اما تلاشی که مثمرثمر باشد صورت نگرفته است. مسئولین می‌آیند و وعده می‌دهند، اما به این وعده‌ها عمل نمی‌شود.

مولانا عبدالغنی بدری در ادامه تاکید کرد: رئیس محترم مجلس در رأس قوۀ مقننه قرار دارد و مجلس شورای اسلامی به‌ویژه در زمینۀ اختصاص بودجه برای استان‌ها و مناطق کشور نقش مهمی دارد؛ اگر این بودجه‌ها عادلانه و درست تقسیم بشوند و به‌صورت ویژه به مردم سیستان‌وبلوچستان رسیدگی شود بخش بزرگی از مشکلات مردم این استان حل می‌شوند.

معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان افزود: انتظار داریم که مردم استان سیستان‌وبلوچستان به خوبی دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند، زیرا این مردم هم متعلق به همین وطن و جزو همین ملت هستند.

خطیب جمعه زاهدان در ادامه به ظرفیت‌های مهم استان سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: استان سیستان‌وبلوچستان دارای چنان استعدادها، صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی از قبیل استعدادهای انسانی و ظرفیت‌های کشاورزی، مرز، دریا و ساحل است که اگر به این استعدادها و ظرفیت‌ها توجه لازم و درست صورت گیرد، محرومیت از این استان برچیده می‌شود.

مولانا بدری در پایان تاکید کرد: امیدواریم مسئولین محترم، استان سیستان‌وبلوچستان را حداقل مانند بقیه استان‌ها ببیند و همان توجهی که به سایر استان‌ها می‌شود، به این استان هم حداقل به همان اندازه توجه بشود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن