اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

شیخ خطیبی: مسئولان برای تثبیت ارزش پول ملی تدبیر کنند

گرسنگی و فقر عامل بسیاری از نابهنجاریها

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قشم از مسئولان خواست برای حفظ ارزش پول ملی چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، شیخ عبدالرحیم خطیبی در فرازی با مهم خواندن دستگیری از حال مستمندان و افراد تهیدست جامعه گفت: در نقطه مقابل آسایش و آرامش زندگی انسان، دو مانع بزرگ به نام گرسنگی و ترس وجود دارد و این دو امر،مانع از عبودیت و بندگی انسان به جانب خدای متعال هستند. امتحان و مصیبتی بزرگ که باریتعالی بوسیله آن بندگانش را مورد آزمایش قرار می دهد.

وی افزود:گرسنگی و ترس از سوی دیگر می تواند عاقبت کار انسان در برابر ناسپاسی نسبت به نعمات الهی باشد. گرسنگی حالتی است که امور فرد را تحت شعاع قرار داده و مانع از عبودیت وی در برابر حق تعالی می شود.از این رو نبی مکرم اسلام برای در امان ماندن از خطرات گرسنگی به خالق یکتا پناه می برد.

شیخ خطیبی اظهار داشت: سفارش آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم است، هر شخصی که از گرسنگی همسایه اش مطلع باشد و خودش شکم سیر سر به بالین می گذارد، نمی تواند ادعای داشتن ایمان کند.

در روایت ابن عباس رضی الله نیز آمده که برای شخص مسلمان لازم است از حال و وضعیت همسایه اش مطلع باشد و ندانستن این مسئله، عذر و بهانه محسوب نمی شود. نقل از نبی مکرم اسلام است، آن کسی که باعث رفع گرسنگی مسلمانان می شود، محبوب ترین عمل را در نزد خدای متعال انجام داده است.

امام جمعه اهل سنت قشم به نقل از قرآن کریم ادامه داد: سختی و اندوه و همچنین غم و غصه همدیگر را برطرف کرده و مانع از ادامه گرسنگی یکدیگر شوید.

این موضوع به ما می فهماند که سیر بودن و یا گرسنه ماندن مسئله ای بسیار مهم در زندگی انسان ها بشمار می رود. بنابراین یکی از انگیزه های انجام فعل گناه شکم گرسنه است که حتی انسان را وادار به خوردن حرام نیز می کند.مصرف هر تصرفی حرام می باشد، لیکن فعل خوردن، مهمترین انگیزه برای انسان است. لذا فرد مسلمان باید مشوق طعام بخشی و صدقه دادن برای مسکین باشد. شخص مسلمان حتی اگر خودش دست تنگ باشد، وظیفه دارد تا دیگران را به انجام این کار خیر تشویق نماید.

شیخ خطیبی یکی از حکمتهای ماه رمضان را در گرسنگی خواند و عنوان نمود: گرسنگی برای این است تا درد گرسنگان را درک کنیم. حضرت یوسف علیه السلام در زمان قحطی مصر با آنکه انبارهای غلات را در اختیار داشت، گرسنگی زیاد می کشید. ایشان عقیده داشت که اگر سیر بماند، گرسنگان را فراموش خواهد کرد. به همین دلیل هم در اسلام فریضه زکات مقرر شده است که الزاما می بایست پرداخت شود و اگر نشود به گردن انسان باقی خواهد ماند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: از فواید صدقه و زکات این است که شخص از بلایا و آسیب ها مصون باقی می ماند. صدقه خشم پروردگار را فرو می نشاند و از هفتاد نوع مرگ های بد و دلخراش پیشگیری می کند. در زمان فعلی تعداد زیادی از مردم در وضعیت بد و رقت بار بسر می برند. برای رفع این معضل عزم ملی لازم است و می طلبد که دواتمردان و مردم برای رفع بحران عزم جدی پیشه کنند. متاسفانه عده ای اندکی هستند که احساس درد می کنند و تعداد بالایی از مردم غم درد دیگران را ندارند.

شیخ خطیبی متذکر شد: مسئولین پایتخت نشین، برای افتتاح چند پروژه به جزایر اطراف کشور می روند، بی آنکه اندک از وقت شان را برای دیدار با مردم اختصاص دهند. برخی از نمایندگان مجلس هم همین رویه را دنبال می کنند و حضور در جلسات متعدد اداری را به پیگیری حال بد کسبه و تجار ترجیح می دهند.

به این قبیل انسان ها نمی توان امید بست، زیرا نمی توانند مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کنند. ارزش پول ملی به شدت پایین آمده و امنیت سرمایه گذاری را از بین برده است و برای مسئله باید چاره ای اندیشید. خیلی مهم است که امنیت سرمایه گذاری و ثبات سرمایه گذاری برای اینکه اقتصاد مملکت دچار انحطاط نشود. امروز همه نگرانی و برنامه ریزی سرمایه گذاران این است که ارزش پول خود را با خرید ملک و شمش و طلا حفظ نمایند. سیاستی که توسل به آن باعث چرخه اقتصاد کشور نخواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن