اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

قسیم ایران،بر فراز قله ی نظارت و حسابرسی کشور

انتصاب امید بخش محمد قسیم عثمانی

آوای سنت : چند روز گذشته خبری منتشر شد با این عنوان که دکتر قسیم عثمانی نماینده ی سابق مردم بوکان، با تصویب هیئت دولت به عنوان رییس هیئت عالی نظارت سازمان حسابرسی منصوب گردید.

در میان انبوه خبرهای نا امید کننده ای که در طول روز دیده و شنیده می شود، این خبر، خبری مسرت بخش و امیدوار کننده بود. برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران، یک کرد اهل سنت به عالی ترین منصب حسابرسی اداری و نظارتی رسید. به نظر می رسد در کل باید قسیم عثمانی را مرد اولین ها نامید! اولین نماینده کرد اهل سنت که برای سه بار متوالی توانست اعتماد مردم حوزه انتخابیه اش را جلب نماید

  اولین نماینده ی کرد اهل سنت که توانست به جایگاه هیئت رئیسه مجلس راه یابد.این فرزند شایسته و فرهیخته ی کردستان که در مجلس با دفاع های صریح و قاطعانه اش از تمام ملت ایران،به قسیم ایران شهرت یافته بود،این بار در جایگاهی قرار گرفت که لازمه ی اصلی این جایگاه، چهار فاکتور تخصص، تعهد، پاکی و شرافت است.

  فاکتورهایی که بارها و بارها فرزندان شایسته ی کردستان آنها را به اثبات رسانده اند و امروز بدین شکل، دولت مجاب می شود که فرزندی از کردستان را در آن جایگاه حساس و خطیر بگمارد، چرا که دولتمردان نیک می دانند که با وجود فرزند کردستان در آن جایگاه، احساس امنیت خاطر خواهند داشت.

  هر چند که سوابق فردی مانند دکتر قسیم عثمانی به ما اثبات می کند که قطعا لیاقت و توانمندی ایشان بالاتر از این سمت است، اما به هر حال این تابوشکنی دولت را به فال نیک گرفته و به آینده امیدوار می شویم. امیدوار به آن که به سمتی برویم که فاکتورهایی مانند قومیت و مذهب، افراد شایسته ی این سرزمین را از رسیدن به جایگاه هایی که حق آنهاست بازندارند و فاکتورهایی مانند تخصص، تعهد، پاکدستی و شرافت صرفا برای واگذاری پست ها ملاک قرار بگیرد.

  ایران سرزمینی است متشکل از اقوام و مذاهب مختلف که حقا همه اقوام و مذاهب ساکن این کشور، دل در گرو آبادانی این آب و خاک دارند و این سرزمین کهن،صرفا به قوم یا مذهب خاصی تعلق ندارد و همه ی ایرانیان فارغ از قومیت و مذهب و زبان و… در حقوق شهروندی باید با یکدیگر برابر باشند، مسئله ای که خود قانون اساسی این کشور، به صراحت بر آن تاکید کرده است.

  در طی این سال ها، مردم با قومیت و مذاهب مختلف به خوبی در کنار یکدیگر، بدون کمترین مشکلی با هم زندگی کرده اند و به معنای واقعی برادر و خواهر یکدیگر بوده اند، اما متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود با وجود اصل های قانون اساسی و هم چنین تاکیدات رهبری نظام، بعضی از مسئولین در جهت بی اعتمادی گام بر می دارند و به بهانه هایی مانند قومیت و مذهب، افراد شایسته این سرزمین را از رسیدن به جایگاه هایی که شایسته ی آنهاست باز می دارند که حقیقتا لازم است این چنین مسئولانی، در نگاه و افکار خود تجدید نظر کنند، چرا که با دست خود، هم بذر تفرقه و نفاق را در دل مردم می کارند و آب به آسیاب دشمن می ریزند و هم در نهایت به خود نظام نیز ضربه می زنند.

امید می رود این انتصاب دکتر قسیم عثمانی، فتح بابی باشد برای آینده، که ان شاءالله فرزندان شایسته  این سرزمین،فارغ از لباس و زبان و قوم و مذهب، در منصب هایی که حق شان است، قرار بگیرند تا هم اولا حس اعتماد و خشنودی به جامعه تزریق شود و ثانیا این شایسته سالاری، در نهایت کشوری بهتر را برای همه ی ما ایرانیان رقم بزند.

آرمان فیضی 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن