اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ما در دنیای بی‌عدالتی‌ها، بی‌محبتی‌هاو تاخت و تاز زندگی می کنیم

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف بی‌مهری و بی‌عدالتی در خانواده‌ها، همسایه‌ها، اقوام و حتی در سطح بین‌الملل را به عنوان ایدئولوژی قرار گرفته در بشر عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت ، مولوی محمد موحدی – مدرس حوزه علمیه احناف خواف طی سخنانی با موضوع مبارزه با ظلم و بی‌مهری پرداخت و گفت: ما در این جهان، با جامعه‌ای روبرو هستیم که اندیشه اسلامی را کنار گذاشته و تفکرات دینی را مسموم می‌داند. جامعه ای که زهر را برای خودش دارو، و دارو را زهر می‌فهمد. ما در دنیای قساوت ها، ستم‌ها، بی‌عدالتی‌ها، بی‌محبتی‌ها، تاخت و تاز و رقابت‌های منفی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: در این دنیا، امیدها و ناامیدی‌های زیادی‌ وحود دارد، ولی امروزه تمام افراد ناامید هستند و دلها شکسته است. آنهایی که احساس بهتری دارند و از قلب کاملتری برخوردار هستند، دلهای آنها نیز شکسته است. بسیاری هم که گمان می‌کنند در این دنیا امیدوارند و به فکر آخرت نیستند، آنها ناامیدترین افراد جامعه هستند.

مولوی موحدی با بیان اینکه بی‌مهری و بی‌عدالتی در خانواده‌ها، همسایه‌ها، اقوام و حتی در سطح بین‌الملل، به عنوان ایدئولوژی بشر قرار گرفته است اظهار داشت: در این دنیا محبت فراموش شده و به جایش، بی‌مهری، کینه‌توزی و ظلم، دنیا را فر گرفته است. حضرت علی رضی الله عنه فرمایش می دارد مردم دو گروه‌ هستند؛ یا بعنوان مسلمان، برادر دینی و اعتقادی ما هستند و یا به شکل یک انسان در آفرینش قرار دارند.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف ادامه داد: انسان ها از حقوقی برخوردار هستند و نباید باعث نگرانی آنها شد، هر چند کافر باشند. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می‌فرماید، هر انسانی که با او در دنیا همراه است در آخرت نیز با او خواهد بود. یعنی دل انسان عاشق هر کس باشد، با او حشر خواهد شد. هر چقدر دستورات الهی برای شخص مسلمان اهمیت داشته باشد و به آن عمل نماید، به همان اندازه خدای متعال او را دوست خواهد داشت.

مولوی موحدی تأکید کرد: در دنیا سعی کنید حق دیگران را حق خود بدانید. روی معامله دو نفر، معامله نکنید. روی خواستگاری کسی، خواستگاری نکنید. احترام والدین خود و والدین همسر خود را داشته باشید. متاسفانه مسلمانان به جای اینکه به دنبال همسایگان اسلامی باشند، از نابودگران خود پیروی می‌کنند و فرهنگ آمریکایی و کسانی‌که صفت آمریکا را دارند، دنبال می‌کنند.

ابن عالم اهل سنت متذکر شد: کسانی که دوست دارند مثل آمریکا مراسم عروسی و ختنه‌سوری برگزار کنند، مانند آنها راه بروید و در داخل و خارج از کشور برهنگی سیاسی و اخلاقی داشته باشند، بدانند که آنها خیرخواه ما نیستند؛ بلکه به بهانه‌های واهی به مسلمانان در کشورهای مختلف حمله می‌کنند و تشنه خون‌ ما هستند. ما باید قدر عدالت را بدانیم و ظالمین را بشناسیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن