اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

منتقِد بدتر از منتقَد

محسن نیکخواه-نگاهی به کلیپ پرحاشیه از زاویه ای دیگر

آوای سنت : در پی انتشار یک کلیپ توهین آمیز درباره سخنان یک مجری درباره توهین به لباس کردی در یکی از برنامه های صدا و سیما، محسن نیکخواه با انتشار مطلبی در صدد پاسخ به این انتقادات برآمده است.

لازم به ذکر است که این برنامه حدود یک سال و نیم قبل در صدا و سیما پخش شد و انتشار کلیپ کوتاهی از این برنامه در روزهای اخیر، باعث آزردگی خاطر کوردهای عزیز ما شده است.

ذیلا مطلب منتشر شده توسط آقای نیکخواه به همراه کلیپ کامل تر از سخنان مجری صدا و سیما جهت آگاهی بیشتر خوانندگان تقدیم حضورتان می گردد.

۱. در این‌ که مجری با اطلاق اسمِ لباس چوپان بر لباس مهمانِ برنامه، قصد توهین به لباس کوردی را داشته است، جای تردید است به دو دلیل:

اول این‌ که این کار انگیزه‌خوانی است چرا دقیقا مشخص نیست که آیا مجری لیاس چوپان یا لباس مردان کورد یا هر دو را محقر می‌داند.

دوم این‌ که لباس مهمان برنامه (فه‌ره‌نجی و ره‌شتی در گردن) واقعا لباس معمول مردانِ کورد که امروز در کوچه و خیابان بپوشند، نیست مگر استثنا و در مناسبت‌ها و مراسم‌ها. و کمتر کسی از معترضان و برآشفتگان خود حاضرند که این لباس، لباس معمول آن‌ها در زندگی روزمره‌شان باشد.مخصوصا به گمان من، فه‌ره‌نجی و ره‌شتی در گردن باعث شده که تصور این‌که این لباس واقعا لباس چوپان است را در مجری تقویت می‌کند. همچنان‌که ادامه‌ی گفته‌های مجری که از سوی برآشفتگان قیچی شده، این فرضیه را اثبات می‌کند. و جالب این‌که آخر سر مجری هم‌ می‌گوید: بسیار زیبا است.

۲. اگر چوپانی در نظر منتقدان و معترضان محقر نبود، هرگز با اطلاق نام لباس چوپان بر لباس کوردی هرگز این‌گونه برنمی‌آشفتند. اگر در محقر بودن لباس چوپانی در نظر مجری به دلایل پیش گفته، تردید هست، در این‌که لباس چوپان در نظر برآشفتگان، محقر است، تردیدی نیست.

۳. اگر مجری، جمله‌ای گفت که می‌توان آن را غیرعمد تلقی کرد، برآشفتگان بارها و بارها رکیک‌ترین و تحقیرآمیزتربن الفاظ و اوصاف را نثار او کردند و با این کار فضل انتقاد به تحقیر را در خود پایمال کردند.

ارسالی از طرف محمد صالح آباد،از کاربران آوای سنت

لینک دانلود کلیپ

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن