اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

کرونا درس عبرتی برای همه انسان ها است.

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه چنارلی کرونا را درسی برای بازگشت به مسیر خدا شناسی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل آخوند قدیری در گغتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیامده های بیماری کرونا بر زندگی انسان ها گفت: در تاریخ بشر اتفاقاتی از نوع شیوع ویروس کووید- ۱۹ به دفعات اتفاق افتاده است. کرونایی که مردم را به مردم در خانه ها مجبور کرده است تا از ابتلا به این بلا در امان بمانند. برخی از مومنین سوال بسیار جالبی را مطرح می کنند و آن سوال این است که اگر انسان ها بخاطر در امان ماندن از دست این ویروس مجبور به ترک خانه ها می شدند آنگاه چه اتفاقی در جامعه رقم می خورد و انسان چگونه می توانست در محیط بدون آب و غذا گذران امور نماید؟

وی افزود: خدای متعال معمولا بندگانش را با فرستادن بلاهایی از نوع وبا و طاعون مختلف تنبیه و یا آزمایش کرده است. مردمی که هنوز یه امکانات امروزی دسترسی نداشتند در اثر این دو بیماری تلف شدند، بی آنکه توفیق قرار گرفتن در قبر را پیدا کنند. سرزمین مصر در برهه ای از زمان شاهد بیماری مهلک وبا بود و تعداد زیادی از مردم در حین راه رفتن در خیابان به زمین افتاده و جان خودشان را از دست دادند.

آخوند قدیری در اینباره اظهار داشت: فراموش نکنیم که بلاهای بدتر از کرونا هم وجود دارند که شیوع هر یک از آنها می توانست فاجعه جبران ناپذیر به بار آورد. مسئولین بهداشت بهترین و مناسب ترین اقدام در مقابله با کرونا را ماندن افراد در خانه ها می دانند. بخاطر رعایت همین مسئله ادای فریضه بسیارمهم نماز جمعه ترک شده است. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در پاسخ به سوال حضرت عایشه رضی الله عنه در خصوص نحوه برخورد با بیماری طاعون چنین فرمایش کرد: اگر شخصی بیماری طاعون را بلایایی از سوی رب متعال بحساب آورده و برای در امان ماندن از این بیماری کشنده در خانه بماند به اندازه پاداش یک شهید به وی داده خواهد شد.

مدرس حوزه علمیه چنارلی به نقل از شیخ عبدالکریم محمدی از علمای اهل سنت جنوب اظهار داشت: کرونا درسی برای عبرت انسان ها برای بازگشت از مسر خطا و اشتباه می باشد و اگر قرار بود کرونا بصورت عذاب نازل شود بیکباره همه جوامع را در برگرفته و نتایج غیر قابل جبرانی را فراهم می آورد.
پیشرفته ترین کشورهای دنیای امروز ما در برابر پیدا کردن راه حلی برای خلاصی از ویروس کرونا عاجز مانده اند. صنایع از حرکت باز ایستاده و فعالیت های روزمره بخاطر ویروسی که به چشم دیده نمی شود متوقف شده اند. کرونا حتی جنگ ها را نیز متوقف کرده است. اقوام لوط و عاد از بهترین ثروت ها و عالی ترین منابع خدادادی بهره مند بودند، اما با اینحال نخواستند مسیر خداشناسی را در پیش بگیرند و نهایتا به عذاب ویرانگر گرفتار آمدند.

آخوند قدیری با انتقاد ازبرخی رفتارهای گذشته انسان ها عنوان نمود: پیش از شیوع کرونا می رفت تا انجام ذکر و دعا در میان امت اسلام فراموش شود. درهمین منطقه ترکمن صحرا بر دعای بعد از نماز تاکید شده است می بینیم که بعضی از نمازگزاران به محض اتمام نماز با عجله بسیار زیاد مسجد را ترک کرده و به دعای بعد از نماز اهمیت قائل نمی شوند. همچون شخصی که از بند آزاد شده باشد با عجله مسجد را بسوی مقاصد دنیایی ترک می کنیم، بی آنکه فکر کنیم خدای متعال از درون بنگانش آگاه است.

این عالم دینی اهل سنت تصریح ورزید: منتظر این نباشیم که حتما بلای شدیدتری نازل شود و سپس مسیر توبه و استغفار را در پیش بگیریم، زیرا اگر عذاب شدید تر شود خوب و بد با هم از بین می روند. بنابراین از توبه که در واقع ساده ترین عمل بوده و می توان در خفا نیز آنرا انجام داد غفلت نورزیم. خداوند الرحم الراحمین این را از ما نمی خواهد خطاها و اشتباهات خودمان را در نزد دیگران اظهار کنیم، بلکه به روش خیلی ساده و ابراز ندامت در نزد باریتعالی می تواند عذاب را از میان برداشته و بار دیگر روی خوش آرامش را به جامعه برگرداند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن