جهان اسلامعمومی

جهان بشریت برای از بین بردن نژادپرستی متحد شوند

آوای سنت : دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان در پیامی از همه افراد بشر خواست برای از بین بردن نژادپرستی و تبعیض قومی، متحد شوند.

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان روز شنبه خواستار رفع نژادپرستی و تبعیض قومی در جهان شد.

«علی القره داغی»، در پیامی که در فیس‌بوک منتشر شد، نژادپرستی و تبعیض نژادی را خطری بزرگ برای بشریت و عامل کشمکش‌ها و ناآرامی‌ها و تحقیر بشریت در طول تاریخ توصیف کرد.

وی افزود: قوانین الهی و قوانین بین‌المللی، نژادپرستی را منع کرده است و اسلام هم در منع نژادپرستی و دستیابی به برابری انسانی، نهایت دقت را داشته است.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: به همین دلیل من از همه انسان‌ها می‌خواهم که برای از بین بردن نژادپرستی و تبعیض قومی تحت هر پوششی، متحد شوند و همه تلاش خود را به کاربسته و با یکدیگر به توافق برسند.

او ادامه داد: با تأسف فراوان این نژادپرستی به دلیل گسترش اسلام‌هراسی، شدت گرفته است، به‌ گونه‌ای که مسلمانان، تروریست یا جدایی‌طلبانی خوانده می‌شوند که آزادی را قبول ندارند، پس باید از آنها خلاصی یافت.

القره داغی در پایان تأکید کرد: ما به غرب و دیگران، درباره نژادپرستی و تبعات آن که نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه بشریت مخرب است، هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن