جهان اسلامعمومی

سنت‌های مسلمانان مکزیکی در ایام ماه مبارک رمضان

آوای سنت : جامعه اسلامی ریو گرند ولی در تامائولیپاس یکی از سی و یک ایالت مکزیک ماه مبارک رمضان امسال را به شکل متفاوتی برگزار کردند. با بسته شدن هر ۵ مسجد محلی در منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان مجبور شدند از شیوه های دیگری برای برپای آیین های مربوط به رمضان استفاده کنند.

صوفیا کمال، یکی از اعضای این گروه گفت: ما شنیده ایم که بسیاری از افراد جامعه در این مدت به دلیل شیوع ویروس کار خود را از دست داده و بسیاری نیز محتاج مواد غذایی و اقلام ضروری هستند.

برای رسیدگی به این نیاز، انجمن اسلامی تگزاس جنوبی تصمیم گرفت هفته ای یک بار غذارسانی انجام دهد. از تاریخ ۹ می ماه، این مسجد به محلی تبدیل شد که در آن افراد جعبه های مواد غذایی از جمله روغن نباتی، آرد، سوپ کنسرو شده و سبزیجات را به همراه اقلام ضروری مانند خمیر دندان، صابون و دستمال توالت در اختیار نیازمندان قرار می دهند. شیرخشک کودک نیز یکی از این اقلام بود.

کمال گفت: در حال حاضر گروه بزرگی از مردم برای خرید مواد غذایی به فروشگاه ها می روند و اقلام را به مسجد می آورند. ما همچنین افراد مختلفی را می شناسیم که به کمک مالی نیاز دارند.

به گفته کمال در نخستین روز غذا رسانی بیش از یک ساعت قبل از شروع برنامه صفی تشکیل شد و در روز ۲۰۰ بسته داده می شود که موفقیت آن تاکنون چشم گیر بوده است.

به گفته او غذارسانی از ۳ تا ۵ بعداز ظهر ادامه دارد. بودجه کمک ها از طریق کمک های مردمی فراهم شده و تاکنون بیش از ۱۳ هزار دلار جمع شده است. هر بسته غذایی ۳۰ دلار قیمت دارد. آن ها قصد دارند این طرح را تا ۸ هفته اجرا کند.

منبع : رویترز

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن