عمومی

قدس و آرمانهای آن باید موضوع روز ما باشد

آوای سنت (ترجمه) : قدس , سرزمین مقدسی است که منازل , مساجد , راهها و محیط آن متبرک می باشد.

شهری است که در طول تاریخ همیشه بعنوان سنگ محک میان ایمان – کفر , ظالم – مظلوم و سمبل پیروزی و شکست بوده است.

سرزمین عزیزی که فاتح خود را عزیز گردانیده و کسانی را که نسبت به آرمان آن بی تفاوت هستند را ذلیل می کند.

سرزمینی عزیز که در راه آن سرها داده شده , از جان و مال و فرزندان گذشته شده است.

مکانی که پیامبر(ص) در آنجا بر همه پیامبران امامت کرده و و آنجا به معراج رفته و این مکان نقش نردبانی بین زمین و آسمان را ایفا کرده است.

مکانی که باعث لقب و عنوان صدیق به ابوبکر (رض) گردید.

مکان برگزیده ای که چشمه الهام شاعران و سرودن زیباترین اشعار شده است…

قدس

در این اواخر , قدس و آرمان های آن , آن طور که باید در خبرهای ما جای ندارد و در نوشته ها , مقالات و در سرتیترها دیده نمی شود.

صدای خطیب هایمان که مظلومیت , تنهایی , وحشیگری های صهیونیست ها و اشغالگری آنها را فریاد می زدند , قطع شده است.

کسانی که شاهد این وضع هستند چنین فکر خواهند کرد که دیگر قدس از اشغال صهیونیست ها رهایی یافته و مسلمانان در آنجا آزادانه به عبادت مشغول هستند.

ایکاش چنین بود. اما متاسفانه اینگونه نیست. برعکس , خطر هر روز بزرگتر می شود. برای تخریب مسجدالاقصی , به اصطلاح حفاری های باستانشناسی هر روز بیشتر می شود. هر روز جاهای بیشتری حفر می شود و تونل های دیگری حفر می شوند. برای ایزوله کردن مسجدالاقصی از مسلمانان , انواع روشهای اقتصادی , سیاسی , نظامی و روانی را به صورتی بی رحمانه مورد استفاده قرار می دهند.

خانه های اطراف آن تخریب می شود و کسبه و بازاریان به ورشکستگی سوق داده می شوند. به مسلمانان دیگر کشورها , اجازه دیدار از مسجد داده نمی شود. هر از گاهی , صهیونیست ها به شکل گروهی وارد مسجدالاقصی می شوند و شعارهایی در طرفداری از  اشغالگری سر می دهند. کسانی هم که در صدد دفاع از مسجدالاقصی برآیند پیر و جوان , زن و مرد , همگی دستگیر و روانه زندانها می شوند.

امت اسلامی که باید در اطراف مسجدالاقصی و آرمانهای آن گرد آیند مشغول درگیری با یکدیگر هستند. این وضع باعث گستاخی بیشتر صهیونیست ها می شود.

وضع موجود اگر ادامه پیدا کند خدای ناکرده , باعث خواهد شد تا قدس و مسجدالاقصی را تماما ازدست بدهیم. برای جلوگیری از چنین اتفاقی , باید قدس و آرمان های آن موضوع روز باشد.

قدس باید باشد تا باعث وحدت مسلمانان شود, کسی به دنبال حساب های ساختگی و بی ارزش نباشد و هیچ اختلافی ما را از یکدیگر جدا نکند.

 

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن