تربیت فرزندان

تحمیل “بی جنسیتی” در دنیای مدرن: کودکان هدف هستند

"این افراد عضو یک فرقه مذهبی-عقیدتی هستند که می گویند هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و هیچ ارتباطی با علم ندارد"

آوای سنت: (در این مطلب , به موردی از بیراهه رفتن سیستم آموزشی مدارس در غرب پرداخته شده است. مطلبی از سایت  -mepanews- که ترجمه آن تقدیم کاربران می شود).

از زمان کودکی ، لباس ، اسباب بازی ، اتاق و سبک زندگی فرد بر روی محور جنسیت شکل می گیرد و از این رو شخصیت کودک مطابق جنسیتی که به آن تعلق دارد رشد می کند. با این حال ، مدارس بدون جنسیت که در سالهای اخیر پدید آمده اند ، برای درهم شکستن این ذهنیت پا به میدان گذاشته اند.

 

تفاوت جنسیتی در این مدارس وجود ندارد

در سوئد ، مؤسسات آموزش پیش دبستانی ، اسباب بازی و زمین بازی جداگانه ای برای دختران و پسران ندارند. در عین حال ، کودکانی که با همان اسباب بازی ها بازی می کنند ، قرار نیست به “اجبار” تمایل به جنسیتی خاص را داشته باشند. نام این دو مدرسه Nicolaigarden و Egalia است. Egalia کلمه ای به معنی برابری در لاتین است.

در این مدارس,  کودکان محدود به مرزهای جنسیتی خاصی نیستند و دانش آموزان چه پسر و چه دختر, با عناوینی که نشان دهنده جنسیت باشد مورد خطاب قرار نمی گیرند. یکی از اصول اساسی مدرسه ،نگفتن دختر به  دختران ،  و پسر به پسران می باشد! درعوض ، از کلماتی همچون  “دوست” یا “بچه” می نامند. کودکان بیشتر با نام آنها خوانده می شوند ، همچنین از ضمیرهای خنثی نیز استفاده می شود که حاوی جنسیت نیست. کتاب های مورد استفاده در مدرسه نه تنها والدین کلاسیک بلکه زوج های همجنسگرا را نیز شامل می شوند. برنامه ریزی می شود تا این نوع مدارس  در ترکیه نیز آغاز به کار نمایند.

“آنها بی جنسیتی را تحمیل می کنند”

در حالیکه مدارس بدون جنسیت, ادعا می کنند که جنسیت تحمیل شده است ، خود این مدارس به تحمیل بی جنسیتی و گسترش همجنسگرایی متهم می شوند. در حالی که گفته می شود تلاش برای ایجاد یک سبک زندگی مشترک , بدون توجه به تفاوتهای بیولوژیکی یک اشتباه است ، به گفته دکتر دیوید ابرهارد روانپزشک و نویسنده سوئدی مورد خطاب قرار دادن کودکان با الفاظی که خنثی هستند, یک کوری آگاهانه است.

 

“این مربوط به علم نیست ، آنها یک فرقه مذهبی هستند.”

دکتر دیوید ابرهارد گفت: “این نوعی شستشوی مغزی است که در دورا خردسالی به کار می آید  و آنها در کوتاه مدت آن را قبول می کنند. اما وقتی آنها به یک مدرسه عادی می روند و متوجه می شوند که در یک فرقه مذهبی قرار گرفته اند  چه اتفاقی می افتد؟ این افراد عضو فرقه دینی – عقیدتی هستند که تفاوتی بین مردان و زنان قائل نمی شود و هیچ ارتباطی با علم ندارد. ”

مسئولان مدارس ادعا می کنند که آنها قصد ندارند دختران را به عنوان پسر و پسران را به عنوان دختر پرورش دهند و تنها خواست آنها این است که کودکان همانی بشوند که خود آنها می خواهند. با این حال ، بسیاری از اشخاص از جمله ابرهارد به شدت با این نگرش مخالف هستند.

“کودکان ممکن است با مسائل جنسیتی مواجه شوند”

کسانی که مخالف مدارس بدون تمایز جنسیتی هستند بر لزوم پرداختن به مسئله نابرابری جنسیتی در جامعه تأکید می کنند ، نه اینکه فرزندان را از جنسیت خود بیگانه کنند. در حالی که تصور می شود مدارس بدون تمایز جنسیت ممکن است رواج پیدا کند ، عواقب آن همچنان مورد سئوال قرار دارد. تصور می شود کودکانی که در چنین مدارسی تحصیل می کنند در سالهای بعد از نظر جنسیت خود دچار مشکلاتی شوند. بسیاری از افراد ، مانند دیوید ابرهارد ، معتقدند که این مدارس از اندیشه ای خاص یا فرقه مذهبی خاصی حمایت و آن را ترویج می کنند  و اینگونه آموزش ها یک پروژه برای از بین بردن مفهوم جنسیت می باشد. آنها تاکید می کنند که جنسیت کودکان نباید مورد استهزا قرار گیرد ، این که دختر یا پسر بودن ارزش فرد را تغییر نمی دهد و لازم است هر کسی جنسیت خود را بدون مشکل بپذیرد.

منبع

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن