حقوق زنان در اسلام

تجربه زنان غربی از پوششی به نام حجاب

به گزارش آوای سنت ، با وجود مخالفت‌های شدید کشورهای غربی با اسلام گرایی و مصادیق آن از جمله حجاب بانوان، اما طی سال‌های گذشته بسیاری از زنان غربی به حجاب یا مفاهیم آن ازجمله داشتن پوشش روی آورده‌اند. امری که بسیاری از زنان غربی با تجربه آن احساس امنیت و آرامش بیشتری در اماکن عمومی داشته و موجب تغییر نگاه آنها به خود و شأن زنانگی شده است.

«نور تاقوری» گوینده خبر یکی از شبکه‌های ایالت متحده آمریکا است که داشتن حجاب و پوشش را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده است. وی به تازگی در مقاله‌ای تجربه خود درباره حجاب و گویندگی به عنوان یک زن محجبه را شرح داده است. این گوینده خبر آمریکا در این باره می‌گوید: من هرگز نمی‌توانستم زنانی که با حجاب در خیابان‌ها قدم می‌زنند را درک کنم تا اینکه یک روز تصمیم گرفتم به عنوان یک گوینده خبر پوشیده در قاب تلویزیون آمریکا حاضر شوم. حجاب و داشتن پوشش موجب تغییر نگرش من به زندگی و تغییر عقیده‌ام شد. در همین راستا دیدگاه من به زیبایی یک زن تغییر کرد. در غرب فرهنگ غلطی وجود دارد که مردم تصور می‌کنند اگر یک زن متفاوت باشد به قدر کافی زیبا نیست.

وی ادامه می‌دهد: این در حالی است که زیبایی زن تنها محدود به عریانی یا نمایش موهای بلوند نیست بلکه با داشتن پوشش نیز می‌توان زیبا بود. متأسفانه استانداردهای جامعه غربی از زیبایی زنان و اعتبار آنها مانع پیشرفت می‌شود و به زنان به چشم کالا نگاه می‌شود این در حالی است که پوشش و حجاب موجب تغییر این نگاه به زنان می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن