مجلس و نمایندگان

استفاده از نیروهای کُرد اهل سنت از مطالبات مردم کردستان است

آوای سنت : رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نیروهای کرد اهل سنت یکی از مطالبات مردم این استان است هر چند که در دولت تدبیر و امید تا حدودی این خواسته تحقق یافت.

محسن فتحی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در صورت استفاده مناسب از این پتانسیل‌ها می‌توان بسیاری از محرومیت‌های کردستان را رفع کرد.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم سنندج نیز استفاده از آب شرب بهداشتی و سالم است که اعتبار آن برای احداث خط انتقال آب از سد آزاد تا تصفیه‌خانه آب سنندج مصوب شده و انتظار داریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی آن این خواسته مردم تحقق یابد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کردستان در حوزه آبریز ۵ رودخانه قرار دارد و همین امر فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی است تا بتوان اراضی دیم را به آبی تبدیل کرد.

فتحی یادآور شد: کریدور شرق به غرب سال‌هاست که در دست اجرا بوده اما با توجه به اینکه ۵ استان کشور درگیر این کریدور هستند،کمترین اعتبار در اختیار استان کردستان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بحث بیکاری و ایجاد اشتغال در کردستان دغدغه‌های بسیاری وجود دارد چرا که تنها منبع ایجاد شغل حوزه کشاورزی است و تنها با تخصیص آب بیشتر به استان می توان این حوزه را فعال تر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنعتی نیز سهم کردستان بسیار ناچیز است که در این راستا باید سرمایه گذارانی را جذب کرد و با تخصیص زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید گام‌های موثری در این راستا برداشت.

فتحی اظهار کرد: استفاده از نیروهای کرد اهل سنت یکی دیگر از مطالبات مردم کردستان است هر چند که در دولت تدبیر و امید تا حدودی این خواسته تحقق یافت اما باز هم انتظار داریم در پست‌های مدیریتی و بالای کشور از این نیروها استفاده شود

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن