مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

جهان به انتظار تغییر عملی رفتارهای آمریکاست

تحلیل اثرات انتخابات اخیر آمریکا در گفتگو با محمد قسیم عثمانی

آوای سنت: یک نماینده سابق مجلس تغییر سیاست از سوی دولت جدید آمریکا را به نفع این کشور دانست.

به گزارش آوای سنت محمد قسیم عثمانی در گفتگو با خبرنگار ما در تحلیل انتخابات اخیر آمریکا و بررسی راهکارهای رفع مشکلات این کشورهای جهان اسلام از جمله ایران گفت: بعد از یک دوره تاریک سیاسی برای آمریکا و خدشه به جایگاه دموکراسی در این کشور، انتخابات ٢٠٢٠ نشان داد که خود مردم امریکا نیز با توجه به عدم تحول مثبت در این کشور و بخصوص مشکلات پیش آمده برای مسلمانان و جامعه سیاهپوستان که منجر به تظاهرات گسترده بر علیه سیاست های این کشور شد، روش و منش جمهوریخواهان را در داخل و خارج تایید نمی کنند و لذا مردمی که نسبت به وضعیت دولت فعلی  ناامید شده بودند، در موعد انتخابات به روش قلدرمابانه ترامپ یک “نه” تاریخی و بزرگ گفتند.

وی افزود: با به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در بهمن ماه امسال، جامعه جهانی امیدوار هستند که بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ضمن آنالیز آنچه که طی دوره چهار سال گذشته در این کشور گذشته است، از این “نه” بزرگ، بیشترین بهره را برای مردم آمریکا و اصلاح سیاست‌های خارجی آن برده و با پرهیز از دخالت ‌های نابجا و مداخله ‌گری در اقصی نقاط جهان و با بهره‌ جویی از قدرت آمریکا، نه برای جنگ و توطئه و ترور، بلکه در جهت صلح و ثبات جهانی، سیما و محتوای رفتار امریکا را در جهان ترمیم بخشد. همچنین به نفع بایدن خواهد بود که به جای تسطیح مسیر برای رژیم صهیونیستی، مسیر مردمسالاری را برای فلسطین فراهم نماید.

عثمانی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا باید به ‌جای برخوردهای تهدیدآمیز، مسیر و بستر تحقق منش انسانی و دموکراسی را در جهان توسعه دهد، اظهار داشت: وی باید خصوصیات پنهان خود را به ذات بشری و پیدایی تبدیل کرده و برای همه جهانیان فردی باتجربه، کار کشته و قابل احترام قائل شود. همچنین با تغییر رفتار خود زمینه حذف شعار «مرگ بر امریکا» را در همه کشورهای آزاده و مستقل جهان فراهم سازد که این کار مهم از مرد کارکشته دموکراتی که بیشترین رای را در تاریخ انتخابات امریکا کسب کرده است، بر می‌ آید. به شرط اینکه دل‌ را از زنگار زیاده‌ خواهی، رفتار شیطانی و تزویر شسته و فطرت پاک بشریش بیش از پیش نمود پیدا کند.

 نماینده بوکان در مجلس دهم ادامه داد: شکی نیست که در صورت تحقق چنین امری، کشورهایی که با ایالات‌ متحده امریکا مشکلاتی دارند و از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز رفتار خود را با این کشور تغییر خواهند داد . این رویه و تغییر هم به نفع دو کشور و هم به نفع کشورهای منطقه منهای رژیم اشغالگر صهیونیست خواهد بود. این در واقع همان چیزی است که خواست ملت ایران و همسو با آرمان‌های مقدس نظام است و با این اتفاق سیاست‌های کشورمان در رابطه با اسرائیل، جواب عکس نخواهد داد، چرا که در چند سال اخیر ترامپ و حزب مستبدش، زمینه تعامل و ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی را بیش از گذشته افزایش دادند.

این راهکار ترامپ و جو سازی بر علیه کشورمان در حالی اتفاق افتاده است که اسرائیل عملا باید با جامعه و امت اسلام طرف می بود، اما حالا این تقابل به ایران خلاصه شده و هزینه‌های آن برای کشورمان دوچندان بوده است.

عثمانی تاکید کرد: انتظار جوامع مستقل بر این است که  تغییر مورد نظر اکثریت قاطع مردم امریکا به تغییر گفتمان و چهره‌ها خلاصه نشود، بلکه باعث تغییر نیت ، رفتار و محتوای سیاست‌های خارجی امریکا شده و کشورهای مقابل امریکا نیز با درک این تغییر و پرهیز از آمریکا هراسی، از این فرصت پیش آمده به نفع اسلام و جهان نهایت استفاده را ببرند. بدین‌ ترتیب فرصت متقابلی شکل می گیرد که منجر به بازی برد- برد ایالات ‌متحده امریکا و کشورهای آزاده جهان که اکنون در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند، خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن