مجلس و نمایندگان

محمودزاده: کار کردن با بایدن سخت‌تر از ترامپ است

آوای سنت : رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه «هر توافقی با آمریکا منوط به بازگشت آنها به برجام است»، گفت: تصمیمات دونالد ترامپ لحظه‌ای و بدون منطق بود و ترامپ نمی‌توانست اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد. این در حالی است که جو بایدن می‌تواند اجماع تشکیل دهد؛ چراکه مقبولیت بیشتری دارد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آینده رابطه ایران و آمریکا اظهار کرد: اگر قرار بر مذاکره یا توافقی باشد، باید بر اساس احترام متقابل، حفظ عزت نفس ایران و در نظر گرفتن مصالح ملی باشد. آمریکا نباید از درِ خودبزرگ‌بینی وارد شود. این موضع نتیجه نخواهد داد. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که در شرایط فشار تسلیم خواسته‌های زورگویانه شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس افزود: تعامل بین ایران و آمریکا زمانی نتیجه بخش خواهد شد که این دو کشور به مثابه دو کشور کاملا مستقل عمل کنند. اگر رویکرد آمریکا فشار، تهدید و زیاده خواهی نباشد، می‌توان به توافقاتی بین ایران و آمریکا امیدوار بود. در غیر این صورت، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما حاضر نیستیم با کسی که می‌خواهد از در زور وارد شود، مذاکره کنیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در مورد تفاوت بین دونالد ترامپ و جو بایدن گفت: جو بایدن ارتباط خاص و دوستانه‌ای با کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای عربی دارد. تصمیمات دونالد ترامپ اما لحظه‌ای و بدون منطق بود. ترامپ نمی‌توانست اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد. بسیاری از کشورها در سازمان ملل متحد، با ترامپ همراهی نمی‌کردند. این در حالی است که جو بایدن می‌تواند اجماع تشکیل دهد چرا که مقبولیت بیشتری دارد. به نظرم، کار ما با جو بایدن سخت‌تر خواهد بود.

محمودزاده با بیان این‌که «هر توافقی با آمریکا منوط به بازگشت آنها به برجام است» گفت: مطرح شدن مسائلی غیر از برجام، به نتیجه نخواهد رسید. یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بحث توافق، غیر منطقی عمل نخواهد کرد. تا زمانی که توافق با آمریکا به استقلال و اقتدار ما لطمه نزند، مشکلی با مذاکره نخواهیم داشت. اگر مجلس احساس کند که دولت از موضع دست کشیدن از آرمان‌ها وارد می‌شود، مقابل هر توافقی خواهد ایستاد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: توافق نباید بنیه اقتصادی کشور ما را از بین ببرد. اگر توافق بر اساس استقلال، اقتدار و عزت نفس کشور باشد، مجلس قبول خواهد کرد. همانطور که مجلس دهم نیز اجازه توافقات برجامی را صادر کرده بود. ما نمی‌توانیم درِ مذاکره را ببندیم. نمی‌توانیم با سیاست‌های خارجی و جهانی مخالف باشیم یا برای دولت شروطی تعیین کنیم. هر کجا ببینیم که منافع ملی دچار ضرر و زیان شده است، ورود خواهیم کرد. مجلس یازدهم بر اساس حفظ استقلال، آزادی و منافع کشور تصمیم خواهد گرفت. اگر دولت در مسیر منافع ملی گام بردارد، مجلس با او همراه خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن