مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس: تفکرات افراطی به اسلام آسیب می زند

قدرت اسلام غربی را به هراس انداخته است

آوای سنت : دکتررحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در یک ارتباط تلفنی با جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه انوارالعلوم خیر آباد تایباد پیرامون مساله توهین اخیر در فرانسه به پیامبر عظیم الشان اسلام  گفتگو نمود.

به گزارش آوای سنت به نقل از کانال تلگرامی دکتر رحیمی جهان آبادی ،نماینده مردم تایباد ،تربت جام ، باخرز و صالح آباد در این ارتباط تلفنی ضمن تشریح پیشینیه سیاه قرون‌ وسطی برای غربی ها و ترس و کینه آنها از دین و مقدسات به دلیل این پیشینه ،با اشاره به مهاجرت گسترده مسلمانان به کشورهای غربی و رشد منفی جمعیت غرب و نیز گسترش رو به تزاید فرهنگ و باورهای اسلامی در اروپا ، خاطر نشان نمود : “غرب به دلیل این پیشینیه و نیز گسترش اسلام در اروپا ، نگرانی های خاص خود از مسلمین را دارد و تلاش برای خشن جلوه دادن مسلمانان و گسترش افراط گرایی در بین مسلمین یک تله امنیتی غرب برای جلوگیری از گسترش اسلام است و ما نباید به این دام‌گرفتارامده و از اسلام چهره خشن ، نظامی و غیر عادل ارائه نماییم”

دکتر رحیمی با بیان ‌مختصر وضعیت گسترش علم و پیشرفت در دوره اولیه اسلام از جمله دوره خلفای راشدین و بنی عباس و نیز دوره خاص عمربن عبدالعزیز اموی ،این دوران را گواه آن دانست که اسلام نه تنها دین خشن ، غیر انسانی و مخالف دموکراسی و علم نیست بلکه بهترین زمینه ساز رشد علمی و فکری بوده و مشکلی با بیان اندیشه های مخالف و متفاوت نداشته است.

دکتررحیمی با اشاره به نحوه رفتار مسلمین در فتح بیت المقدس ، اسپانیا و نیز فتح قسطنطنیه در ترکیه امروزی که تحت سیطره امپراطوری بیزانس بود تاکید کرد: اسلام در همه این فتوحات رفتاری منصفانه با غیر مسلمین داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تشریح مواد ۱۸ و ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و نیز برخی اسناد و معاهدات غربی حقوق بشری ، آزادی بیان را مقید به رعایت حقوق دیگران در عقیده و باور دانست و پرسید :« چگونه است که اگر مجله شارلی ابدو علیه پسر سارکوزی حرفی بزند و کاریکاتوری چاپ کند با شکایت دولت فرانسه به جرم نفرت پراکنی علیه یهودیان متهم و شخص متخلف از مجله مذکور اخراج می شود. اما توهین به مقدسات یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان با آزادی بیان توجیه می شود و از توهین حمایت می گردد؟!

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی  در پایان بحث خود با اشاره به نیاز جهان اسلام به آسیب شناسی ، رشد افراط گرایی  در جهان اسلام به سبک طالبان و داعش را یک خطر برای مسلمین و باعث وهن اسلام دانست و تاکید نمود حادثه تلخ تروریستی علیه دانشجویان مسلمان افغانستان نشان داد این تفکرات تا چه حد خطرناک و گمراه هستند.

دکتررحیمی با بیان ویژگیهای مثبت و ارزشمند آموزهای اسلامی در اخلاق ، رفتار ، معاملات ، فرهنگ و خانواده و… تاکید نمودند اسلام را با خشونت نمیتوان‌گسترش داد بلکه با عمل به آموزه های انسانی اسلام قابل دفاع و قابل گسترش است کاری که تجار شافعی مذهب بندرلنگه و بندرعباس انجام دادند و با اخلاق و رفتار حسنه خود ، مردم شرق آسیا در مالزی و اندونزی را مسلمان نمودند.

لازم به ذکر است جلسه فرهنگی پیرامون دفاع از پیامبر اسلام صلی الله علیه  وآله و سلم و محکومیت اقدامات دولت فرانسه با همت طلاب حوزه علمیه انوار العلوم خیر آباد تایباد ،در روز ۲۴ آبان ماه برگزار شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن