مجلس و نمایندگان

هشدار منتخب مردم خاش نسبت به شیوع گستره کرونا در منطقه

شهر خاش و مناطق اطراف در وضعیت قرمز قرار دارند

آوای سنت: منتخب اهل سنت مردم در مجلس شورای اسلامی افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در خاش را نگران کننده دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، منتخب مردم خاش سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا در خاش گفت: افزایش قابل توجه مبتلایان به بیماری ویروسی کرونا به شدت نگران کننده شده و این شهرستان را در وضعیت هشدار قرار داده است.

اسماعیل حسین زهی در این باره افزود: بدون تردید عزم همگانی و همکاری و مشارکت مردم لازمه حفظ سلامت اقشار جامعه و در امان ماندن از خطرات این بیماری ویروسی است.

وی بیان نمود: از مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست داریم تمهیدات لازم را برای عبور از شرایط ویژه فعلی خاش بیاندیشند تا بیش از این شاهد وارد آمدن خسارت برای مردم نباشیم.

حسین زهی با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس و حمایت از مردم و کاسبان در دوره قرنطینه باید به صورت جدی دولت باشد، اظهار داشت: وضعیت خاش به شدت بحرانی است و در حالت قرمز و خطرناک قرار گرفته و ضرورت دارد با نگاه ملی به مردم آسیب دیده خدمات ارائه شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان یادآور شد: تاکید ما بر این است که عبور از شرایط ویژه و حاد و بحرانی امروز خاش و شهرهای استان سیستان و بلوچستان مستلزم نگاه ملی بوده، زیرا با کمترین امکانات و تجهیزات و کمترین نیرو و با فقر و محرومیت مردم نمی توان انتظار داشت که بیماران بهبود یابند و یا مردم در خانه بمانند و قرنطینه شوند. بنابراین به شدت نیازمند حمایت از سوی دولت و سایر نهادها و خیران هستیم.

حسین زهی ادامه داد: در حدود چهار ماه اخیر از به وجود آمدن شرایط کرونایی و شرایط خاص ماه مبارک رمضان فشار زیادی به مردم منطقه وارد آمده و تنگی معیشت و فشارهای اقتصادی بسیار نگران کننده است.

این نماینده اهل‌سنت مجلس خاطر نشان ساخت: گر چه در مقطعی از این ایام دشوار سپاه و خیران پای کار آمدند و کمک هائی ارائه شد، اما این کمک ها در قالب تهیه سبد کالای ۱۵۰ هزاری تومانی و کمتر و بیشتر در مقابل خسارت های وارده به مردم بسیار ناچیز بوده و ضرورت دارد با نگاه ملی به مشکلات مردم توجه شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن