مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

هشدار نماینده اورامانات نسبت به شیوع کرونا

اعتراض لهونی به بازگشایی مدارس در مناطق آلوده به کرونا

آوای سنت: نماینده اهل سنت اورامانات خواستار ممانعت خانواده از رفتن فرزندان شان به مدارس در شرایط خاص شد.

به گزارش آوای سنت دکتر آراس رسولی سرپرست مرکز دانشگاه آزاد روانسر و از اساتید مشاوره و روانشناسی بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان گلستان کرمانشاه دار فانی را وداع گفت. دکتر رسولی اهل پاوه و پژوهشگر، مشاور و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بوده که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر را نیز برعهده داشت.

از این محقق و نویسنده برجسته اهل سنت تاکنون کتاب هایی تحت عنوان” انجام پژوهش در مطالعه موردی، ارزیابی در مشاوره، فرهنگ مشاوره، مهارت های پایه در مشاوره، نظریه های نوین فلسفه تعلیم و تربیت، واژه نامه تخصصی مشاوره، فرهنگ توصیفی مشاوره، راهنمای بالینی زوج درمانی و خانواده درمانی، تمرین کار زوج درمانی و اولین گام ها در نظریه رفتار درمانی عقلانی عاطفی چاپ و منتشر شده است.

گفته می شود همسر ایشان دکتر مهین احمدی متخصص داخلی نیز در بخش آی سی یو  آن بیمارستان بستری است. همچنین پیام رحمانی از مدافعان سلامت و اهل جوانرود نیز طی چند روز این هفته به صف شهدای سلامت پیوست. در این خصوص و همچنین فوت پرستار وظیفه شناس اهل جوانرود آرش زره تن لهونی اندوه فراوان خویش ابراز داشت.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: درگذشت دکتر آراس رسولی نویسنده، محقق و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روانسر شوکی بزرگ به جامعه دانشگاهی و فرهیختگان اورامانات بود.

لهونی در ادامه افزود: ضایعه از دست دادن چنین سرمایه های ارزشمندی به سهولت برای منطقه اورامانات جبران پذیر نخواهد بود. بی تردید خبر فوت این عزیزان داغ بزرگی بر دل همه ما نشانده است. با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در پاوه و اورامانات، تذکر به وزیر آموزش وپرورش مبنی بر نحوه بازگشایی مدارس، رایزنی با وزیر بهداشت ودرمان، استاندار کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی استان بمنظور فراهم نمودن تمهیدات موردنیاز منطقه  از جمله موارد انجام شده طی روزهای اخیر بوده است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اظهار نگرانی خود از تعداد مبتلایان و فوتی ها تصریح کرد: متاسفانه وضعیت منطقه نگران کننده است و بیشتر شهرستان های اورامانات از جمله پاوه، ثلات باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب، ستقر و کلیایی، صحنه، گیلانغرب و هرسین  در شرایط قرمز قرار دارند.

بازگشایی مدارس بنابه مصوبات ستاد کرونای کشور صورت گرفته است، اما چنانچه  والدین احساس نمودند پروتکل های بهداشتی بطور کامل در واحدهای آموزشی مراعات نمی شود، فرزندان خویش را به مدارس نفرستند. مردم نیز می بایست با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک، حدالامکان از تجمع در امکانی باعث ایجاد ترافیک می شود خودداری کنند.

بنا به گفته مقامات محلی در دو روز گذشته شش کرونایی در استان کرمانشاه شامل پنج شهروند کرمانشاهی و یک  نفر از اسلام آباد غرب  جان خودشان را از دست داده اند. تا صبح امروز سیصد دو بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند. امروز آژیر قرمز توسط ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در پاوه به صدا در آمد.

دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با تایید افزایش مبتلایان  طی ۱۰‌ روز گذشته، ادامه این  روند را با توجه به بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز  و زمستان و همزمان با شیوع آنفولانزا در فصل های سرد سال دور از ذهن ندانسته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن