مقالات و یادداشت ها

بازیکن هتاک باید متناسب با جرم مجازات شود

آوای سنت: در فاصله دو روز مانده به دربی، در روز پنجم مهرماه ۹۷ خبر شکایت اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی از شایان مصلح، بازیکن پرسپولیس همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داد.
هرچند به‌رغم این شکایت و درخواست نمایندگان مجلس دهم مبنی بر برخورد انضباطی و محرومیت مصلح، این بازیکن در چند بازی پرسپولیس از جمله دربی و دیدار با السد قطر حاضر بود، اما چندی بعد غیبت او در تمرینات پرسپولیس باعث حساس شدن دوباره این مسئله گردید.
همان زمان کلیپ توهین این بازیکن به مقدسات اهل سنت در فضای مجازی دست به دست گردید به نحوی که واکنش شدید جمعی از علمای اهل سنت و اعضای فراکسیون اهل سنت کشور در مجلس وقت را به همراه داشت که نهایتا همه چیز با محرومیت کوتاه مدت فرد هتاک ازحضور در تمرینات پرسپولیس پایان یافت.

این بازیکن مرموز و ظاهر آرام در توجیه توهین به مقدسات اهل سنت در مهر ماه سال ۹۷، آن را حاصل کارهای افراد تفرقه افکن و کج فهمی برخی ها از اشعارش عنوان کرده بود. وی همچنین مدعی شده بود که در میان اهل سنت دوستانی دارد که بر سفر سفره شان نسشته است.

تاسف بار اینکه هیچ یک از مراجع ذی ربط که مصلح را تنها برای ادای پاره ای توضیحات فرا خوانده بودند، در پایان وی را ناگزیر به عذرخواهی از اهل سنت نکردند. در این حال اعضای فراکسیون اهل سنت نیز محرومیت کوتاه مدت وی از حضور در تمرینات را کافی دانستند.

اما در حالی که که داغ توهین شایان مصلح بازیکنی که عنوان شیعه انگلیسی به حق برازنده وی است، بار دیگر در اقدامی مشابه و دشمن شاد کن این بار به حضرت عمر رضی الله عنه توهین ورزیده و ثابت کرد اظهاراتش در خصوص کج فهمی از اشعارش و دوستی با اهل سنت دروغی بیش نبوده است.

جریحه دار ساختن احساسات هموطنان سنی مذهب آن هم در شب بزرگترین عید امت اسلامی کینه توزی و عداوت وی با اهل سنت را به اثبات می رساند. مصلح ثابت کرد که از تذکرات گذشته نه تنها متنبه نشده، بلکه یا تذکری جدی در کار نبوده و با اگر هم بوده، به هیچ وجه آن را مهم نشمرده است.

امثال شایان مصلح که این چنین به مقدسات اسلامی توهین و جسارت می ورزند را نباید شیعه واقعی دانست. کسی که خشم اهل سنت را بر می انگیزد، نمی تواند خود را شیعه و دوستدار اهل بیت بداند. اهل سنت و شیعه در کشورهای مختلف اسلامی منجمله سوریه، لبنان و عراق زندگی مسالمت آمیزی را در سایه احترام به مقدسات یکدیگر دنبال می کنند. بنابراین این گونه یاوه سرایی ها به مقدسات مسلمانان بشدت محکوم بوده و واکنش های زیادی را در پی خواهد داشت.

شایان مصلح از سوی دیگر ثابت کرد که مسئولین فدراسیون فوتبال نباید به محرومیت کوتاه مدت وی از میادین ورزشی رای صادر کنند. حکم چنین بازیکنانی محرومیت دائمی از مستطیل سبز است. وظیفه فراکسیون اهل سنت مجلس است که با پیگیری هتاکی این بازیکن نسبت به صحابه رسول گرامی اسلام، موضوع را بصورت جدی دنبال کرده و فریب تکذیب و گول دروغ پردازی های کسانی که آب به آسیاب دشمن می ریزند را نخورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن