اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه هامقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

حاشیه هایی از سفر درمانی مولانا عبدالحمید به ترکیه

انتقاداتی از هزینه ها و ضرورت های انجام سفر در سایه عدم اطلاع رسانی

آوای سنت :در روزهای گذشته بدنبال اعلام سفر درمانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام حمعه زاهدان به ترکیه، گمانه زنی ها و برخی از انتقاد هایی درباره این سفر در فضای مجازی مطرح شده است.

مطلب ذیل از طرف یکی از کاربران سایت آوای سنت بنام حامد، از زاهدان برای ما ارسال شده است:

شنیده شده است که شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه شهرمان برای کارهای پزشکی به ترکیه و شهر استانبول رفته اند.من برای مولانا آرزوی سلامتی دارم. اما به عنوان کسی که در شرایط بد اقتصادی فعلی کشور در حال تحمل سختی های زیادی هستم ،انتقاداتی هم دارم.

برخی از کانال های تلگرامی خبر زده اند که شیخ الاسلام با هواپیمای شرکت قطری به استانبول رفته و در آن شهر در یک هتل پنج ستاره اقامت دارد.قیمت بلیط پرواز این هواپیما در حدود ۳۰ میلیون تومان اعلام شده است .برخی هم گفته اند که هزینه اقامت مولانا در ترکیه حداقل ۵۰۰ میلیون خواهد شد!

حال در این شرایط با توجه به اینکه ما در کشور دکترها و بیمارستانهای خوبی داریم،آیا نیاز بود شیخ الاسلام به این سفر برود؟

مولانا چرا در این سفر یار و همراه همیشگی شان حافظ اسماعیل را به همراه نبرده اند؟

ما نگران شرایط امام جمعه عزیز و محبوب شهرمان هستیم.آیا در کشور بیگانه کسی هست که کارهای مولانا را انجام دهد؟

آوای سنت: برادر عزیز

دقیقا نمی دانیم اطلاعات جنابعالی درباره سفر مولانا عبدالحمید به استانبول از کدام منابع خبری حاصل شده است.قطعا بهتر از ما می دانید که در این قبیل موارد، در فضای مجازی برخی از جزئیات خبر، بزرگ نمایی یا وارونه نمایی می شود.

شیخ الاسلام مولانا عبدلحمید برای امور درمانی عازم ترکیه شده اند.این خبر درست است.اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی اندکی درباره جزئیات این سفر ، از طرف دفتر ایشان انجام شده است، قضاوت درباره حواشی آن را مناسب نمی دانیم.

تنها موضع گیری رسمی درباره این سفر،در نماز جمعه این هفته زاهدان از طرف مولانا عبدالغنی بدری ،معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان و امام جمعه موقت این شهر صورت گرفته است.مولانا بدری در سخنان خود در این زمینه تاکید داشته است که سفر مولانا عبدالحمید به ترکیه استعلاجی بوده است.بنابراین سفر استعلاجی همان سفر درمانی مولانا مورد تایید رسمی دفتر و نزدیکان ایشان قرار گرفته است .

یکی از انتقاداتی که درباره این سفر  وارد است این است که اطلاع رسانی مناسبی درباره جزئیات سفر و دلایل تصمیم گیری نزدیکان برای طی کردن دوره درمان مولانا عبدالحمید ،در استانبول انجام نشده است. شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید شاخص ترین عالم اهل سنت ایران است .ایشان نه تنها در ایران ،بلکه در خارج از کشور نیز شخصیتی شناخته شده هستند.بر این اساس طبیعی است که در صورت عدم اطلاع رسانی صحیح و مناسب ،گمانه زنی های رسانه ای درباره سفر ایشان در رسانه ها صورت پذیرد.

بیماری و کسالت برای هر فردی و در هر مقامی، ممکن است ایجاد گردد.اما زمانی که خبرها در رابطه با بیماری اشخاص برجسته مطرح می گردد، بدیهی است که حاشیه های آن نیز بیشتر می گردد. بهترین راهکار مقابله با این گونه حاشیه سازیها، اطلاع رسانی شفاف نزدیکان و دفتر بزرگان درباره شرایط ایجاد شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های منطقه، همزمان با سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به استانبول ،شرایط این شهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت مناسبی نبوده است.علاوه بر این پروازهای بین ایران و ترکیه نیز به علت اوج گیری مجدد کرونا متوقف شده است.بر اساس این شرایط ، زمان انجام این سفر مناسب نبوده و تنها در شرایطی توجیه پذیر است که خدای نکرده مشکل مهمی در سلامتی عالم شاخص اهل سنت ایران ایجاد شده باشد.

در نهایت برای شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به عنوان عالم شاخص اهل سنت ایران آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر دفتر ایشان درباره آخرین شرایط جسمانی مولانا ،نگرانی جامعه اهل سنت در این زمینه کاهش یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. انشاالله با سلامتی برگردند.
    انتظار ما این است که دفتر مولانا در این رابطه اطلاع رسانی کند/عبدالرحمان نیکشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن