گفتگو و مصاحبه

اختلافات امت اسلامی دشمنان را جری تر می کند

مولوی نظام دوست: اختلافات داخلی فضای نامناسبی را ایجاد کرده است

آوای سنت:یکی از مسئولین امور مکاتب حوزه علمیه شورک ملکی مشهد،فقدان وحدت واقعی در میان امت اسلامی را دلیل توهین به قرآن کریم در کشور نروژ دانست.

به گزارش آوای سنت ،مولوی احمد نظام دوست در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آتش زدن قرآن کریم در نروژ دلیل وقوع آن را اختلافات ریشه دار در جهان اسلام دانست و گفت: آتش زدن قرآن کریم در یک کشور اروپایی و یا کتک زدن یک زن حامله در مملکتی که خود را مهد تمدن می داند، تنها نمونه ای از جسارت هایی است که پیروان ادیان منسوخ نسبت به امت اسلامی روا می دارند.

وی ادامه داد: واضح است صدمات وارده شده به پیکره امت اسلامی درجریان جنگ های اخیر که علاوه برکشته شدن تعدادی زیادی از کودکان و مردم، باعث به بار آمدن خرابی های ویرانگر و بی خانمان شدن بسیاری از پیروان دین الهی گردید، توطئه صهیونیسم بین الملی است که از وجود ضعف در میان امت اسلامی به نفع خود استفاده کرده و کارشان به جایی است که هر از چند به ساحت مقدس قرآن کریم و نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم توهین و جسارت می ورزند.

ناپایداری پایدار در خاورمیانه زیانبار است

مولوی نظام دوست، ناامنی پایدار در خاورمیانه را به مثابه آب ریختن به آسیاب دشمن برشمرد و افزود: اینکه هم اکنون درعراق و سوریه ناامنی وجود دارد، ناشی از همین اختلافات ریشه دار در بین پیروان مذاهب اسلامی است. اگر اساس این اختلاف به مسائل دینی و مذهبی ربط پیدا می کرد، حل و فصل جزییات آنها طی برگزاری کنفرانس های وحدت بخش اسلامی امکان پذیر بود. اما می دانیم که بیگانگان هدفی جز براندازی حکومت ها و اشغال طولانی مدت سرزمین مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم ندارند.

امام جماعت مسجد محمد رسول الله کلاته برفی مشهد اظهار داشت: تا مادامی که اختلافات دامنه دار بوده و ناامنی ها تداوم یابد،توهین به اسلام و مسلمین از سوی دشمنان دین الهی اجتناب ناپذیرخواهد بود. اکنون دنیای اسلام به حدی مشغول درگرفتارهای خود است که فرصتی برای ورود به این قضایا ندارد و این همان آمالی است که دشمنان دنبال می کنند. بنابراین نمی توان تنها با شعار و سخنرانی به جنگ با بیگانگان رفت و برای حل و فصل بحران های خاورمیانه راهکارهای عملی لازم است.

هدف جنگ افروزیها حفظ امنیت اسرائیل است

مولوی نظام دوست یکی دیگر از اهداف بیگانگان از جنگ افروزی در منطقه را حفظ امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی خواند و بیان نمود: از زمان اشغال سرزمین فلسطین و بیت المقدس شریف، هجمه برعلیه صهیونیست ها زیاد بود و بیشتر ممالک اسلامی با این مسئله درگیری داشتند، اما اکنون کار به جایی رسیده است که برخی حکام مسلمان دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده و به نحوی خواهان برقراری ارتباط دوستانه با این رژیم هستند.

این عالم اهل سنت روش و شیوه تعدادی از سردمداران کشورهای اسلامی را برخلاف سیره نبی مکرم اسلام و صحابه رضی الله عنهم برشمرد و تاکید کرد: وابستگی بیش از حد به صنایع بیگانگان، هرگونه اقدام به نفع آوارگان سرزمین های اسلامی را مهار می کند.

وابستگی صنعتی دنیای اسلام به بیگانگان خطرناک است

وقتی کشوری در تولیدات صنعتی دچار ضعیف باشد ناچار است تا  احتیاجاتش را از طریق بیگانگان تهیه کند. باید بپذیریم که در متن زندگی ما اشکلات عمده ای وجود دارد که می بایست برطرف گردند. قرآن کریم کتابی است که برای حفظ آن باید از جان و مال خود خرج کنیم. بی تفاوتی به مراسم آتش زدن آیات الهی، دشمن را جری تر کرده و دیر یا زود دست به حرکت های زشت و ناپسند دیگری خواهند زد.

مولوی نظام دوست یادآور شد: رابطه کشورهای مسلمان از دهه ها تاکنون به آن حدی که باید نرسیده است. همیشه مشکلاتی در میان هستند که باعث می شود دو کشور اسلامی تا مرز ورود به جنگ برعلیه هم پیش می روند.جنگی که تنها به نفع دشمنان دین الهی است و سالها جنگ و خونریزی باعث می شود تا بیگانگان سلاح های بیشتری را تولید کرده و به فروش برسانند.مدت مدیدی است که پیروان جهان اسلام از مقوله دین فاصله گرفته و اکثرا خواهان رفاه و راحت طلبی بیشتر هستند، حال آنکه صحابه رضی الله این گونه زیست نکرده اند.

خانواده ها جوانان را دریابند

مولوی نظام دوست در پایان گفت: اهم صحبت ها و تاکیدات ما بر روی جوانان است تا در دام غفلت گرفتار نشوند، لیکن از ضعف های خود غافل مانده ایم. باید توجه داشته باشیم که افراد در هر سنی می توانند ضعف ها و ایراداتی داشته باشند.

سرپرست خانواده ای که در خانه قرآن تعلیم نمی دهد،بانویی که در خیابان لباس های جلف بر تن می کند، مسئولی که از جایگاه خود سو استفاده کرده و بیت المال را غارت می کند، نیز جزو مشکلات هستند. اگر جوان به راه بد کشیده می شود به ایرادت درون خانواده برمی گردد، لذا باید به گذشته بازگشته و ببینیم که اجداد ما چگونه زیست کرده اند و زندگانی ما چگونه است. باید قدر این دین الهی را بدانیم و دستاوردهای اسلامی را آنطور که شایسته است پاس بداریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن