آنتی شبهات

آخرین خبر تلخی که استفن هاوکینگ قبل از مرگش شنید

آوای سنت : انجمن علم و سلامت آمریکا که وظیفه‌ی حراست از علم و همچنین سلامت در آمریکا را بر عهده دارد و با جعلیات در علم مقابله میکند، در انتهای هر سال لیستی منتشر کرده و ده مورد از بدترین خبرهای جعلی در علم را منتشر میکند.

این انجمن در آخرین لیستی که از خبرهای ضد علمی و جعلی در انتهای سال ۲۰۱۷ منتشر کرد، استفن هاوکینگ را در رتبه‌ی سوم قرار داده و اعلام میکند تقریبا تمام مطالبی که هاوکینگ در سال ۲۰۱۷ بیان کرد اشتباه بوده است. عین عبارت منتشر شده در انجمن علم و سلامت آمریکا را به همراه ترجمه می‌آوریم:

۳. Stephen Hawking continues to be wrong about almost everything. Stephen Hawking apparently has decided to spend the remainder of his career as a doomsday prophet. Artificial intelligence. Climate change. Asteroids. Epidemics. Overpopulation. Electricity consumption. In Dr. Hawking’s opinion, any one of these could wipe humanity off the face of the Earth, and hence, we should prepare to leave Earth within 100 years. He’s wrong on all counts.

ترجمه:

۳: استفن هاوکینگ در حال ادامه دادن به اشتباه گفتن درباره‌ی تقریبا همه چیز است. ظاهرا استفن هاوکینگ تصمیم گرفته است که باقیمانده‌ی شغل خود را صرف هشدار دادن نسبت به روز قیامت کند. هوش مصنوعی، تغییرات آب و هوایی، سیارک‌ها، بیماری‌های همه‌گیر، ازدیاد جمعیت، مصرف برق. از نظر دکتر هاوکینگ هر یک از این موارد میتواند بشریت را از چهره‌ی زمین محو کند و از این رو ما باید برای رفتن از سیاره‌ی زمین طی ۱۰۰ سال آینده آماده شویم. او درباره همه‌ی این موارد اشتباه میگوید.

مقاله‌ی منتشر شده در انجمن علم و سلامت آمریکا:

متاسفانه مرحوم هاوکینگ در اواخر عمر خود برای جلب توجه کردن در محافل علمی، بیش از حد به بیان توهمات روی آورده بود که همین امر موجب شد تنها چند ماه قبل از فوتش شاهد قرار گرفتن نامش در لیست جعلی‌ترین مطالب علمی قرار بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن