آنتی شبهات

آخرین شبهه ی رمضانی در آخرین لحظات این ماه مبارک….

شبهه : میگن در ماه رمضان تمام شیاطین در بند هستند شب رفتم دربند اونجا نبودند فکرکنم رفته بودند فرحزاد

 

آوای سنت : پاسخ:

ولی گویا شما آزادی!!!

شغل ایشان لطیفه گویی شده است…
وگرنه دربند یک محل است و در بندی که احادیث می گویند به غل و زنجیر کشیده شدن و محدودیت است.
و درباره ی چنین رخدادی نیز نظرات گوناگونی وجود دارد و سطحی نگری بد دردی است.

?الف)
منظور همه ی شیاطین نیست و بلکه طبق حدیث مرده الشیاطین(شیطان های شرور و سرکش) است. و ما انواع شیاطین داریم و لذا شبهه ای وارد نیست.

?ب)
منظور تضعیف شیاطین است، یعنی اختیارات آنان محدود می شود و کمتر به آزار و اذیت می پردازند. و باز هم به بند کشیدن و محدودیت معنا پیدا می کند. و باز شبهه ای وارد نیست.

?ج)
شیاطین به بند کشیده شوند نیز باز تنها راه گناه کردن شیاطین نیستند و نفس اماره وجود دارد که به گناه سوق می دهد. و همچنین روزه داران و افراد مومن نیز باید خود را با عبادات انس دهند، وگرنه معلومست اگر بخواهند، کماکان اختیار دارند گناه بکنند. ولی به هر حال حیطه ی اختیارات آنان کمتر است. و الله اعلم

و…
لذا، نظرات متنوع است.

▪️به بند کشیده شدن قطعی است ولی کیفیت آن نامعلوم؛ و حدیث هم به طور مطلق نگفته که هیچ شیطانی تحت هیچ شرایطی اقدام نمی کند و تحت هیچ شرایطی گناهی رخ نمی دهد!
اگر چنین می گفت، محل نقد بود که پس چگونه گناه رخ می دهد؟
ولی همینکه جرم و جنایت در ماه رمضان کمتر می شود، گویای حقیقتی می باشد…

و هیچ اشکالی رخ نداده است.
اگر مشکل شما دوستی به نام رمضان بود که رمضان هم در حال رفتن است…. جوانان ما از شیطان نفرت دارند ولی ندانسته و ناخواسته دوست او شده اند……..

کسانیکه با شیطان دست دوستی دادند، آیا هیچوقت می دانند که در این آیه چه گفته شده است؟
?وقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ ۖ وَمَا کَانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی ۖ فَلَا تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنْفُسَکُمْ ۖ مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ ۖ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ?
(ابراهیم آیه۲۲)
و اهریمن (سر دسته‌ی کفر و ضلال) هنگامی که کار (حساب و کتاب) به پایان رسید (و بهشتیان آماده‌ی بهشت و دوزخیان آماده‌ی دوزخ شدند، خطاب به پیروان بدبخت خود) می‌گوید: خداوند (بر زبان پیغمبران) به شما وعده‌ی راستینی داد (که فرمانبرداران را پاداش و نافرمانبرداران را پادافره خواهم داد، و بدان وفا کرد) و من به شما وعده دادم (که ثواب و عقاب و بهشت و دوزخی در میان نیست) و با شما خلاف وعده کردم (و دروغ گفتم) و من بر شما تسلّطی نداشتم (و کاری نکردم) جز این که شما را دعوت (به گناه و گمراهی) نمودم و شما هم (گول وسوسه‌ی مرا خوردید و) دعوتم را پذیرفتید. پس مرا سرزنش مکنید و بلکه خویشتن را سرزنش بکنید. (امروز) نه من به فریاد شما می‌رسم و نه شما به فریاد من می‌رسید. من (امروز) از این که مرا قبلاً (در دنیا برای خدا) انباز کرده‌اید، تبرّی می‌جویم (و آن را انکار می‌کنم). بی‌گمان کافران عذاب دردناکی دارند.

شیطان حتی در جهنم هم پیروان خود را تنها می گذارد!!! آنها را در هم می شکند!!!!
سرانجام دوستی با چنین بی وفایی کجاست؟! دردناکی اش اینجاست شیطان دانسته به دلیل غرور همه چیز را فدا کرد و شما ندانسته(بدون تحقیق و آگاهی) به خدا پشت نموده اید!
آیا وقت بازنگری و بازگشت فرانرسیده است؟
?اشهدان لا اله الا الله و اشهدان محمدا رسول الله?
کسانیکه رسما برای همیشه رفته اند را نمی توان بازگرداند..
ولی بقیه، بی شک شما هنوز انسان هستید و انسانیت دارید، چرا رسما مبلغ شیطانیت شده اید؟!
هنوز دیر نشده، فرصت سوزی را پایان دهید!!

نویسنده:ا.ع-۱۳۹۹/۳/۲ هجری شمسی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن