آنتی شبهات

اثبات وجود خداوند با استفاده از پیچیدگی باکتری ها

آوای سنت : برای تبین چگونگی به وجود آمدن حیات و موجودات زنده دو دیدگاه وجود دارد :

دیدگاه اول، همان نظریه معروف داروین موسوم به «انتخاب طبیعی» است که بر طبق آن موجودات زنده از تک سلولی ها (یوکاریوت ها) آغاز می شود و در بازه های زمانی بسیار طولانی، این تک سلولی ها توسط عوامل گوناگون، به طور تصادفی دچار تغییر می شوند (و به عبارت علمی تر فَرگشت می یابند) و به تدریج دارای اندام های جدید می شوند و این روند به طور پیوسته ادامه می یابد تا اینکه در طی صدها میلیون سال گونه های متعددی از جانداران پدید می آید.
مطرح شدن این نظریه مقارن بود با جنبش ضد دینی « ماتریالیست » و « مارکسیسم » در غرب، از این رو این نظریه که از پشتیبانی مارکسیست ها برخوردار بود، به سرعت جای خود را پیدا کرد و به عنوان نظریه ای علمی (!) ، مورد پذیرش مجامع علمی آن زمان واقع شد.

دیدگاه دوم، که در مقابلِ نظریه داروین قرار داد، « طراحی هوشمند » نام دارد؛ که اخیرا از سوی طیفی از برجسته ترین زیست شناسان جهان و در سایه پیشرفتها و اکتشافات نوین در علم زیست شناسی، مطرح شده است.
این دانشمندان بر این اعتقاد اند که یافته های جدیدی که توسط « میکروسکوپها » از ساختار بسیار پیچیده سلول و مولکول DNA و… حاصل شده است، به هیچ وجه با نظریه « انتخاب طبیعی داروین » همخوانی ندارد.
زیرا در قرن نوزدهم، داروین تصور می کرد که سلول، قطعه ای کوچک از « پروتوپلاسم » و چیزی شبیه یک تکه کوچکی « ژل » مانند بسیار ساده است، در نتیجه داروین از پیچیدگی های شگرف و بی شمار سلول کاملا بی اطلاع بود.
و این در حالی است که پیدایش تصادفی چنین سلولی که مانند یک « کارخانه عظیم و دقیق » کار می کند، تقریبا نزدیک به صفر است.

علاوه بر این، دانشمندان، از برخی ماشین های مولکولی مانند « تاژک باکتری » (دمچه واقع در انتهای باکتری) نام می برند که باکتری به وسیله چرخش آن، خود را به حرکت در می آورد.
این تاژک به طرز شگفت آوری مانند یک ماشین پیشرفته کار می کند و دارای اجزای فراوانی است که هر کدام به طرز دقیقی سر جای خود قرار گرفته اند به گونه ای که اگر کوچکترین جابه جایی یا هر نوع تغییر دیگر در آن رخ دهد، از کار می افتد !

بنابراین پیدایش چنین ماشین های مولکولی ایی که نمونه های آن در طبیعت بسیار زیاد است، محال است که به طور تصادفی ایجاد_شود، زیرا همانطور که ما احتمال نمی دهیم که یک کارخانه یا خودرو به طور تصادفی ایجاد شده باشد، همانطور نیز احتمال نمی دهیم که ساختار پیچیده سلول ها یا ماشین های مولکولی در ساختار موجودات زنده به طور تصادفی ایجاد شده باشد،
به خصوص آنکه پیچیدگی سلول یا « تاژک باکتری » به مراتب بیشتر از سازه های بشری، است آن هم در مقیاسی بسیار کوچک ! که به طور طبیعی ساخت آن نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است.جالب است که حتی اگر خود را وارد جـدالهای پیچیده « داروینسیت ها » و « خلقت گرایان » (طرفداران طرّاحی هوشند) نکنیم،
وقتی با مسئله پیدایش موجودات زنده مواجه می شویم، بی تردید نظمی شگرفی را در ساختار جانداران مشاهده می کنیم،

اصلا فرض کنیم نمی دانیم سخن دارونیست ها درست است یا سخن خلقت گرایان.

اما آیا عاقلانه تر این است که بگوییم:
گونه های جانداری به طور تصادفی در طی یک زمان طولانی به وجود آمده اند ؟
یا اینکه یک طراح هوشمند (مانند خداوند) آفریننده نظم شگرف جانداران است؟

پاسخ کاملا واضح است ! به همین جهت هم پافشاری داروینیست ها بر ادعایشان ما را دچار حیرت کرده است. شک نداریم اگر پذیرفتن نظریه « طراحی هوشمند » ملازم با پذیرش خدا و دین داری نبود، هیچ داروینستی نظریه طراحی هوشمند را انکار نمی کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن