آنتی شبهات

شکست بزرگ دیگری برای خداناباوران ایرانی

آوای سنت : شکست بزرگ دیگری برای خداناباوران ایرانی:
اولین تحقیق و نظرسنجی جهانی در زمینه‌ی میزان اعتقاد دانشمندان به خدا و دین توسط سایت علمی و معروف phys .org و همچنین دانشگاه ریس آمریکا منتشر شد …

تقریبا در همه‌ی نظرسنجی‌هایی گذشته که در زمینه میزان اعتقاد دانشمندان به خدا منتشر شده بودند، دانشمندانِ یک کشور خاص مثلا آمریکا و یا بریتانیا و یا… مورد تحقیق قرار میگرفتند.
اکنون برای اولین بار نتایج نظرسنجی جهانی که دانشمندان ۸ منطقه‌ی جهان از جمله دانشمندان بریتانیا، دانشمندان آمریکا، دانشمندان تایوان، دانشمندان هنگ کنگ، دانشمندان ایتالیا و…
را پوشش میدهد منتشر شده است.
به همه‌ی مخاطبان توصیه میشود این مقاله که اکنون به همراه ترجمه می آوریم را بخوانند:

☑️ Are all scientists atheists? Do they believe religion and science can co-exist? These questions and others were addressed in the first worldwide survey of how scientists view religion, released today by researchers at Rice University.

✍️ ترجمه:

آیا همه‌ی دانشمندان آتئیست(بیخدا) هستند؟ آیا آن‌ها معتقد هستند که دین و علم میتواند در کنار هم وجود داشته باشند؟ این سوال‌ها و سوالات دیگر در اولین نظرسنجی جهانی در مورد اینکه دانشمندان چگونه دین را میبیند مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله توسط دانشگاه #ریس منتشر شده است.

☑️ While it is commonly assumed that most scientists are atheists, the global perspective resulting from the study shows that this is simply not the case…
More than half of scientists in India, Italy, Taiwan and Turkey self-identify as religious

ترجمه:

درحالی که معمولا تصور میشد اکثر دانشمندان آتئیست(بیخدا) هستند، چشم انداز جهانی بدست آمده از این تحقیق نشان میدهد که قطعا این گونه نیست. بیش از نیمی از دانشمندان هند، ایتالیا، تایوان و ترکیه خود را مذهبی معرفی کردند.

با وجود اینکه عموما تصور میشد که همیشه اعتقاد به دین و مذهب در بین دانشمندان نسبت به مردم معمولی کمتر است، اما این مقاله نشان داد که این موضوع شامل همه‌ی کشورهای جهان نیست.
مثلا در هنگ کنگ که یکی از بی‌دین ترین کشورهای جهان است، ۳۹ درصد از دانشمندان خود را مذهبی معرفی کردند در حالی که ۲۰ درصد از مردم معمولی هنگ کنگ مذهبی هستند. همچنین در تایوان نیز ۵۵ درصد از دانشمندان خود را مذهبی معرفی کردند در حالی که ۴۴ درصد از مردم معمولی تایوان مذهبی هستند.

☑️ When asked about terms of conflict between religion and science, Ecklund noted that only a minority of scientists in each regional context believe that science and religion are in conflict. In the U.K. – one of the most secular countries studied – only 32 percent of scientists characterized the science-faith interface as one of conflict. In the U.S., this number was only 29 percent. And 25 percent of Hong Kong scientists, 27 percent of Indian scientists and 23 percent of Taiwanese scientists believed science and religion can coexist and be used to help each other.

ترجمه:

وقتی درباره ی تضاد و درگیری بین دین و علم پرسیده شد، تنها اقلیتی از دانشمندان معتقد بودند که دین و علم با هم در تضاد هستند. در بریتانیا که یکی از سکولارترین کشورهای مورد مطالعه است، تنها ۳۲ درصد از دانشمندان علم و دین را در تضاد میبینند. در آمریکا این عدد فقط به ۲۹ درصد میرسد. جالب اینکه ۲۵ درصد از دانشمندان هنگ کنگ و ۲۷ درصد از دانشمندان تایوانی معتقد هستند که علم و دین میتوانند در کمک به یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

 پ.ن: همانگونه که مشاهده کردید تنها اقلیتی از دانشمندان معتقدند که دین و علم با هم در تضاد هستند. به عبارت دیگر افرادی مانند ریچارد داوکینز و لاورنس کراوس جزو اقلیتی از دانشمندان هستند که معتقدند دین و علم در تضاد هستند و متاسفانه آتئیست های عزیز بعد از آشنا شدن با این افراد به این توهم فرو رفته‌اند که همه‌ دانشمندان دشمن دین و خدا هستند!!!
حال آنکه به هیچ وجه اینگونه نیست و ناباوران ایرانی فریبی بزرگ خورده‌اند و فقط اقلیتی ناچیز از دانشمندان علم و دین را با هم در تضاد میبینند.

?مقاله در سایت علمی phys .org:

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن