آنتی شبهات

هیولای فاشیسم از کجا بر می‌خیزد؟

آوای سنت : وقتی از آتئیسم صحبت می‌کنیم، لازم است میان آتئیست‌های غربی و آتئیست وطنی یک مرز روشن قرار دهیم. در میان آتئیست‌های غربی، هستند کسانی که دغدغه‌های جدی علمی و فلسفی دارند و به خاطر محدودیت‌های مسیحیت کلیسایی (که به‌شدت ضد علم است) در زمره آتئیست‌ها جای گرفته‌اند. اما آتئیست وطنی در غالب موارد، مثل خیلی از جنس‌های بنجل و تقلبی دیگری که از آن‌سوی مرزها قاچاق می‌شود، هیچ نسبتی با دیسیپلین و دغدغه‌های علمی دنیای غرب ندارد.

آتئیست وطنی بدون اینکه اسلام را بشناسد و بداند که اسلام برخلاف مسیحیتِ تاریخی بستر شکوفایی علم و فلسفه بوده است* (چنانکه در دوران اوج تمدن اسلامی قابل مشاهده است) صرفا به عرب‌ستیزی می‌پردازد و از خون آریایی‌اش مایه می‌گذارد. او در واقع ماشینی است که حد بسیار زیادی از تعصب کور و خرافات تاریخی را بازتولید می‌کند. این جماعت با ناسیونالیسم عربی به تروریسم دولتی مشروعیت می‌بخشد و با زدن برچسبِ «مجوس»  روی ایرانی‌ها، آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.

در ایران، آتئیسم نه توسط آکادمیسین‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی، بلکه توسط نژادپرست‌ها و عاریعایی‌ها و عرب‌ستیزها رهبری می‌شود. در حالی که نژادپرستی نزد خیلی از دینداران و غیردینداران غربی (در مکاتب و مذاهب مختلف) مطرود است. اساسا مردم معمولی با نژادپرستی میانه‌ای ندارند، مگر اینکه ایدئولوژی‌های استعماری‌ای مثل آتئیسم که به دست مهندسان نظم نوین طراحی شده و به زیست‌بوم‌های ما صادر می‌شود، ذهنشان را فاسد کرده باشد.

عده‌ای از جوانان بر سر قبر کورش می روند و شعارهایی می دهند . آنچه مورد شگفت است شعارهای ضد عرب و ابراز نفرت به اعراب است . فاشیسم همیشه همین طور شروع می‌شود و مشروعیت پیدا می‌کند. شاید کسانی که در آن جمع باشند خود نمی‌دانند که چه عمل فاشیستی مرتکب شده‌اند، شاید خود آنان هم اکنون از منتقدان ترامپ باشند. نئولیبرالیسم و فاشیسم تا به خود بیایید بر سر شما هوار می‌شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن