اخبارخارجی

آمریکا و غارت منابع نفتی سوریه/حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال عراق/صلاح الزواوی: عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است/کشته شدن ۱۵ تن از نیروهای امنیتی نیجریه/هند و حمایت از اسلام هراسی

آوای سنت: بسته خبری چند خبر آوای سنت شامل خبرهای مهم منطقه خاورمیانه و جهان اسلام

آمریکا و غارت منابع نفتی سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ارتش آمریکا به غارت منابع طبیعی مردم سوریه از جمله نفت کمک می‌کند و ادامه این وضعیت و سیطره آنان بر منطقه التنف با مساحتی بالغ بر ۵۵ کیلومتر غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نظامی ارتش ایالات متحده آمریکا در سوریه تاکید کرد.

«سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است. ارتش این کشور به غارت منابع طبیعی مردم سوریه از جمله نفت کمک می کند، ادامه این وضعیت و سیطره آنان بر منطقه «التنف» با مساحتی بالغ بر ۵۵ کیلومتر غیرقابل قبول است.

حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال عراق

یک منبع امنیتی در کردستان عراق به وبگاه «الاخباریه» گفت که جنگده های ترکیه چندین منطقه را در شمال عراق بمباران کردند.

این منبع که به نام او اشاره نشده است، افزود: هواپیماهای ترکیه ناحیه «برواری بالا» در منطقه «کانی ماسی» را بمباران کردند.

وبگاه کردی «شفق نیوز» نیز خبر داد که توپخانه ترکیه همچنین مناطق اطراف کوه «خامتیر» در شهرستان «زاخو» را گلوله باران کرد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی اقلیم کردستان عراق، در اثر گلوله باران ارتش ترکیه، زمین های کشاورزی و جنگلی کوه خامتیر در آتش سوخت.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته برای سرکوبی عناصر «پ. ک.ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) از زمین و هوا در عملیات «پنجه» وارد خاک اقلیم کردستان عراق شده است.

صلاح الزواوی: عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر این که هیچ دولتی حق ندارد به نام استقلال یا حاکمیت، بر سر بیت المقدس معامله کند، گفت: تنها راه آزادی فلسطین مبارزه است چه مبارزه سیاسی چه نظامی و با هر وسیله‌ای، تاریخ ثابت کرده است که دشمن فقط حرف زور می‌فهمد.

صلاح الزواوی در گفت‌وگویی تفصیلی در تحلیل خود از عادی‌سازی کشورهایی مانند امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: قبل از آنکه وارد موضوع اثرات عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی شوم، مایلم بگویم رهبریت فلسطین و تمام گروه‌های مختلف فلسطینی این عادی سازی روابط را محکوم و رد کرده اند زیرا این عادی سازی به معنای خروج از توافق اعراب است.

کشته شدن ۱۵ تن از نیروهای امنیتی نیجریه

خبرگزاری فرانسه (AFP) بامداد شنبه از برخی منابع نقل کرد که ۱۵ تن از نیروهای امنیتی نیجریه به دست عناصرتندرو و افراطی کشته شدند جایی که در ایالت مرزی «بورنو» در شمال شرق این کشور، در کمین آنها افتادند.

منابع مذکور در گفت و گو با «فرانس پرس» در این باره اعلام کردند که در نتیجه حمله عناصرتندرو و افراطی به کاروان خودروهای حامل «باباگانا اومارا زولوم»، فرماندار ایالت بورنو در نزدیکی شهرک «باگا» در ساحل دریاچه چاد، هشت نیروی پلیس، سه سرباز و چهار نیروی شبه نظامی مورد حمایت دولت نیجریه جان خود را از دست دادند.

هند و حمایت از اسلام هراسی

نخست وزیر پاکستان گفت:  دولت هند اسلام هراسی را حمایت مالی می کند.

عمران خان ، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود برای سالگرد سازمان ملل، اقدامات هند برای کنترل کشمیر اکثریت مسلمان را محکوم کرد.
وی افزود: ملی گرایی در هند، حامی نفرت و تعصب نسبت به اسلام است.
عمران خان تاکید کرد: اسلام هراسی در هند امروز حاکم است و این تهدیدی است برای ۲۰۰ میلیون مسلمانی که در آنجا زندگی می کنند. آنها معتقدند هند منحصر به هندوها است و دیگران شهروندان دارای حقوق برابر نیستند.
نخست وزیر پاکستان بارها از تصمیم نخست وزیر نارندرا مودی در ماه اوت گذشته در مورد اعمال محرومیت ها برای مسلمانان و وضع قوانین تبعیض آمیز انتقاد کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن