اخبارخارجی

آکادمی معراج ؛ آموزش جوانان تازه مسلمان امریکایی

آوای سنت : در عصر مدرنیته و تنش های مذهبی ، جوامع مسلمان آمریکایی مانند آکادمی معراج در ممفیس و ایالت تنسی تصمیم دارند با هدایت جوانان تازه مسلمان، زندگی آنها را تغییر داده و به سمت رستگاری هدایت کنند.

جامعه اسلامی «آکادمی معراج» رویکرد جدید جامعی را آغاز کرده و در آن آموزش‌های مختلف مبتنی بر حفظ قرآن مجید، علوم سنتی اسلامی، علوم دانشگاهی و خدمات اجتماعی را به جوانان مسلمان ارائه می دهد.

این طرح متعلق به پسران جوان در سنین چهارده تا شانزده ساله است که از پیشینه اقتصادی و فرهنگی متنوعی در سراسر ایالات متحده برخوردار هستند و اکثر آنها برای حضور در برنامه درسی نیاز به بورس تحصیلی دارند.

حمزه عبدالمالک بنیانگذار آکادمی معراج گفت: آکادمی معراج یک برنامه دانشگاهی ۴ ساله است که به دانشجویان این امکان را می دهد فقه، عقیده، عربی، تجوید، تاریخ مسلمانان آمریکا، منطقه، علوم قرآنی و دروس دانشگاهی دیگر و ضروری را بیاموزند.

به گفته وی بسیاری از جوانان مسلمان به منظور یادگیری علوم سنتی، تکمیل پروژه های خدمات اجتماعی و پروژه‌ های پیشرو مانند «توسعه بانک غذایی، باغ اجتماعی، پاکسازی خیابانی و آموزش قرآنی به کودکان» چند مرتبه در هفته در این آکادمی حضور پیدا می کنند.

یک نمونه از این پروژه ها بانک غذایی است که در آن دانش پژوهان معراج به همراه جامعه محلی ممفیس شمالی فعالیت می کنند تا اولین بانک مواد غذایی را در منطقه افتتاح کنند.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن