اخبارداخلی

آیا تعویق کنکور سراسری عقلانی است؟

آوای سنت : بحران کرونا همه جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داد. افزایش محدودیت ها ، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها ، ایجاد اختلال در برخی مشاغل و امثال اینها نمونه ای از آثار ویروس کرونا بر زندگی مردم است.

در کشور ما پذیرش بسیاری دانشجویان بر اساس کنکور سراسری انجام می پذیرد و سالانه این آزمون که بزرگترین آزمون علمی کشور است برگزار می شود اما متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعویق آن مواجه بودیم.

اما برگزاری یا عدم برگزاری کنکور سراسری؟

بیش از یک میلیون نفر داوطلب کنکور هستند و به عبارتی سرنوشت آینده کاری آنها به کنکور سراسری گره خورده است.

با توجه به این که ویروس کرونا حداقل تا شش ماه آینده وجود دارد و از طرفی نمی توان مانع از برگزاری کنکور شد باید دوگانگی ها را کنار گذاشت.

اینک گرمترین روزهای سال را سپری می کنیم و با نزدیک شدن به فصل سرما میزان قدرت ویروس کرونا افزایش خواهد یافت و با توجه به اینکه واکسن کرونا حداقل تا چند ماه آینده ساخته نخواهد شد و در دسترس مردم قرار نخواهد گرفت لذا تعویق کنکور به تاریخ دیگری منصفانه نیست و شایسته است وازارت بهداشت در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

داوطلبان کنکور این روز ها استرس زیادی دارند و متاسفانه خبر احتمال تعویق کنکور اظطراب داوطلبان و خانواده ها را ببیشتر خواهد کرد.

اگر چه تجمع در یک مکان از جمله حوزه ی برگزاری آزمون احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد اما با رعایت پروتکل بهداشتی و افزایش فاصله داوطلبان مانند سه یا چهار برابر کردن تعداد حوزه های ازمون ، افزایش فضای برگزاری آزمون با نظارت وزارت بهداشت و سایر نهاد های مربوطه و موارد مشابه می توان مانع از انتشار ویروس کرونا شد که البته همت همگان را می طلبد.

برای رعایت عدالت در نظام آموزشی کشور کنکور سراسری باید در موعد مقرر برگزار شود که در غیر این صورت حق داوطلبان و والدینی که یک سال تمام برنامه ریزی و همت و تلاش کرده اند، پایمال خواهد شد.

 آریا سلیمانی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران

آوای سنت: لازم به ذکر است که طبق آخرین تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کنکور سراسری در تاریخ مقرر یعنی روزهای آخر مرداد ماه برگزار خواهد شد و هیچ گونه تغییری در این زمینه داده نشده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن