اخبارداخلی

اجرای طرح “کوله کتاب” در روستاهای مرزی بلوچستان

آوای سنت : اجرای طرح “کوله کتاب” با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق مرزی و محروم بخش «بم پشت» از توابع شهرستان سراوان آغاز شده است.

بهمن دهواری در طی گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح “کوله کتاب” از سال ۹۵ در مناطق روستایی که امکان تجهیز کتابخانه وجود نداشت کلید خورد و به همت خانه هلال بخش «بم پشت» شهرستان سراوان امسال در روستاهای “بلبل، مودگلی، بورویی و عزت آباد” این بخش بم پشت اجرایی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان افزود: جمعیت هلال احمر سراوان در بخش بم پشت دارای چهار کوله کتاب است که در هر کوله ۱۰۰ کتاب موضوعات مختلف همچون خانه‌داری، آشپزی، داستانی، تاریخی و سلامت قرار دارد و پس از استفاده روستاییان از کتاب‌ها کوله به روستای همجوار انتقال داده و کوله جدید جایگزین می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری انجمن حامی و جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در دورترین روستاهای مرزی سراوان و بخش بم پشت شروع به فعالیت کرده و هم‌اکنون با تلاش دانشجویان بومی منطقه و خانه هلال بم پشت و حمایت انجمن حامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  اجرا می‌شود و با توجه به علاقه و استقبال کودکان و اهالی روستاها کوله‌های کتاب در بخش بم پشت افزایش می‌یابند تا بتوانیم روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان گفت: با تلاش‌های خانه هلال بم پشت و استقبال کودکان کتابخانه این خانه هلال تجهیز و به زودی افتتاح خواهد شد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن