اخبارداخلی

اعتراض نمایندگان سیستان‌وبلوچستان به حذف شرط «بومی‌گزینی» در آزمون استخدامی

آوای سنت : نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان روز (دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹) در دیدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور، مراتب اعتراض خود را نسبت به حذف بومی‌گزینی در آزمون استخدامی اعلام کردند.

اسماعیل حسین‌زهی، نمایندۀ مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به این طرح خاطرنشان کرد: متاسفانه بر خلاف آزمون‌های پیشین، برای هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی سیستان‌وبلوچستان که در آبان سال جاری برگزار می‌شود شرط «بومی‌گزینی» حذف شده است، که با توجه به رشد بیکاری در سیستان‌وبلوچستان و عمق محرومیت‌های موجود در این استان حذف بومی‌گزینی اقدامی نادرست و غیرکارشناسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف شرط بومی‌گزینی موجب تضییع حقوق داوطلبان بومی مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان و سبب رشد نرخ بیکاری در بین جوانان و تحصیلکردگان بومی استان خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان در مجلس یازدهم یادآور شد: نمانیدگان استان از طریق معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مجلس و رئیس سازمان امور استخدامی کشور پیگیر حل این موضوع هستند.

دکتر ملک فاضلی، نمایندهٔ سراوان بزرگ و رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان نیز طی نامه‌ای حذف بومی‌گزینی را «غیرعادلانه» و «نوعی بی‌عدالتی آشکار» عنوان کرد و آن را «مغایر با فرموده‌های رهبری» دانست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن