اخبارخارجی

افزایش تنش های سیاسی بین آمریکا و روسیه

اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه

آوای سنت : تنها یک روز پس از اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، مسکو در اقدامی تلافی جویانه گفته ۱۰ دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.

پاسخ روز جمعه، ۱۶ آوریل، روسیه اگر چه مقابله به مثل با تحریم‌های روز پنچشنبه واشنگتن علیه مسکو است اما جزییات آن نمایانگر این است که کرملین قصد افزایش دادن سطح تنش را ندارد چرا که مجازاتی هم‌طراز واشنگتن در نظر گرفته است.

آن طور که روز جمعه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه کهنه‌کار روسیه اعلام کرد کرملین تصمیم گرفته به تلافی تحریم ۳۲ شرکت و نهاد روسی و اخراج ۱۰ دیپلمات روس از خاک آمریکا، ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از مسکو اخراج کند و همزمان تهدید کرده که ممکن اس جلوی فعالیت نهادها و انجمن‌های غیردولتی فعال در روسیه که از طرف آمریکا حمایت ملی می‌شوند را هم بگیرد.

لاوروف همچنین گفته وزارت خارجه روسیه پیشنهاد می‌کند سفیر آمریکا در مسکو به طور موقت به کشورش بازگردد.

کرملین همچنین ۸ مقام فعلی و سابق آمریکایی را از ورود به خاک روسیه منع کرده است.

در حالی که مسکو تصمیم خود را واکنشی به اقدامات کاخ‌سفید دانسته، آمریکا علت تحریم‌های جدید و اخراج دیپلمات‌های روسی را به حملات سایبری گسترده اخیر که به عملیات “سولار ویند” شهرت یافته مرتبط دانسته و همچنین دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور -که نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچون سال ۲۰۱۶ نقش کرملین در آن را حتمی می‌دانند- مربوط کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت تحریم‌های جدید سیگنالی به مسکو است و به کرملین هشدار می‌دهد که مواضع واشنگتن علیه اقدامات آن سخت‌تر خواهد شد/بی بی سی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن