اخبارخارجی

انتشار گزارشی از اسلام‌هراسی در حزب کارگر بریتانیا

آوای سنت : بر اساس یک گزارش، بیش از یک چهارم اعضای مسلمان و طرفداران حزب کارگر ـ ۲۹ درصد ـ اسلام‌هراسی را در صفوف حزب اصلی مخالف دولت محافظه‌کار بریتانیا تجربه کرده‌اند.

به گزارش آوای سنت به نقل از الجزیره، در این گزارش آمده است: مسلمانان در گروه‌های مرتبط با حزب کارگر بریتانیا متهم به توطئه تصرف برنامه‌ریزی شده، اعمال تروریستی و بیگانه‌ بودن هستند.

شبکه مسلمانان حزب کارگر که بزرگترین گروه از اعضای مسلمان و طرفداران حزب کارگر است، در جمع‌آوری داده‌های این گزارش همکاری کرده است. این گروه  بین ماه‌های جولای و آگوست (تیر و مرداد) یک نظرسنجی انجام داده و با ۶۷۶ عضو مسلمان و مقامات منتخب حزب کارگر مصاحبه کرده است.

یکی از پاسخ‌دهندگان زن گفت: قطعاً زیرساخت‌های اسلام‌هراسی در درون حزب کارگر وجود دارد که ناشی از جهل و نژادپرستی سیستمی بوده که ممکن است آشکار نباشد اما وجود دارد.

تقریباً ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که حزب کارگر اسلام‌هراسی را جدی نمی‌گیرد، در حالی که ۵۵ درصد برای مقابله با احساسات ضدمسلمانان به حزب اعتماد ندارند.

افضل خان، نماینده حزب کارگر در پیش‌گفتار این گزارش بیان می‌کند: ما باید سریعاً برای مقابله با اسلام‌هراسی در صفوف خود اقدام کنیم. در حالی که حزب کارگر طی دهه‌ها از حمایت قاطع جامعه مسلمانان برخوردار بوده اما نمی‌توانیم حمایت آنها از خود را حتمی بدانیم.

موضوعاتی که پاسخ‌دهندگان باید به آن جواب می‌دادند شامل تصمیمات سیاست خارجی مربوط به جنگ علیه تروریسم در سال ۲۰۰۱، تغییر سیاست مربوط به کشمیر در اوایل سال جاری، اشغال فلسطین و ارتباط حزب کارگر با برنامه پیشگیری دولت برای مقابله با افراط‌گرایی بود.

حزب کارگر با توجه به اینکه از نظر تاریخی چپ‌گرا بوده است، به ضد نژاد‌پرست بودن خود افتخار می‌کند.

در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۷، تخمین زده شد که ۸۵ درصد مسلمانان از حزب کارگر حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۱۱ درصد از آنها از محافظه‌کاران راست‌گرا حمایت کرده‌ بودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن