اخبارخارجی

انتقاد نخست‌وزیر مجارستان از ناشران کتاب‌های مبلّغ همجنس‌بازی

آوای سنت : نخست وزیر مجارستان به ناشران کتاب‌ درباره محتواهای همجنسبازی گفت: دست از سر فرزندان‌ ما بردارید.

«ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در مخالفتی شدید با انتشار کتابی جدید برای کودکان که حاوی شخصیت‌های همجنسباز است، خطاب به ناشران این کتاب‌ گفت: دست از سر فرزندان ما بردارید.

نخست وزیر مجارستان در گفت‌وگویی رادیویی گفت: مجارستان قوانینی در مورد همجنسبازی دارد که کاملا بر تساهل و بردباری بنا شده، اما خط قرمزی وجود دارد که نباید از آن عبور کرد.

وی اقدام ناشران در نشر چنین کتاب‌هایی برای کودکان را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

طی سال‌های اخیر برخی ناشران دست در داستان‌های مشهور برده و با تغییر آنها به گونه‌ای به تبلیغ و ترویج همجنسبازی اقدام کرده‌اند. برای نمونه داستان «سیندرلا» او را به عنوان «لزبین» (زن همجنس‌باز) نشان داده‌اند یا شخصیت اصلی داستان شکارچی اژدها را به عنوان «ترنس» (تغییر جنسیت داده) روایت کرده‌اند.

از سوی دیگر، یک گروه جنبش خودجوش جامعه مدنی خواستار جمع‌آوری این کتاب‌ از بازار شده‌اند و یک سیاستمدار از جناح راست‌گرایان افراطی نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی نسخه‌ای از این کتاب را پاره کرد.

انجمن فروشندگان و ناشران کتاب مجارستان این واکنش‌ها را محکوم و آنها را با نگرش سانسورکنندگان «نازی و کمونیست‌» مقایسه کرده‌اند. با گسترش مناقشه پیرامون این کتاب، میزان فروش آن افزایش یافته و در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور جای گرفته است.

ویکتور اوربان در سال ۲۰۱۸ با هدف دفاع از ارزش‌های مسیحی و سنتی، پروژه‌ای برای بنیانگذاری یک «دوران جدید» فرهنگی راه‌اندازی کرد.

به دنبال این پروژه، مجارستان رشته «مطالعات جنسیت» که یک دانش میان‌رشته‌ای در زمینه مطالعه مناسبات پیچیده جنسیتی است را از دانشگاه‌ها حذف کرد.

کتاب آموزش لغات و اصطلاحات همجنسبازی گروه سنی کودکان

در همان سال، نمایش موزیکال «بیلی الیوت» از «التون جان» خواننده مشهور و همجنس‌باز بریتانیایی به بهانه فروش اندک‌ بلیت‌های اپرای ملی لغو شد. با این حال یک رسانه‌ حامی دولت این موزیکال را به تبلیغ همجنس‌گرایی متهم کرد که به نظر می‌رسد دلیل واقعی لغو این موزیکال بوده باشد.

همچنین در ماه می گذشته، در مجارستان علیرغم اعتراضات بین‌المللی متعدد، ثبت تغییر جنسیت در ثبت احوال و به رسمیت شناخت قانونی هویت جنسی افراد ترنس، ممنوع اعلام شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن