اخبارخارجی

اهانت پلیس هنگ‌کنگ به مسجد مسلمانان

آوای سنت به نقل از رویترز: در پی اهانت پلیس هنگ‌کنگ به مسجدی در این شهر در جریان برخورد با معترضان، «کری لم»، رهبر هنگ‌کنگ، از مسلمانان عذرخواهی کرد.

در جریان اعتراضات و درگیری‌های روز گذشته، پلیس از ماشین‌های آب‌پاش حاوی یک مایع آبی‌رنگ برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. وقتی تعدادی از معترضان در حال فرار از جلوی مسجد بودند ماشین آب‌پاش پلیس، ورودی و پله‌های این مسجد را هدف قرار داد. در جریان این اقدام تعدادی از مسلمانان برای ادای نماز ظهر در مسجد حاضر بودند.

این مسجد مهمترین مرکز عبادی مسلمانان هنگ‌کنگ به شمار می‌رود. یکی از سخنگویان رهبر هنگ‌کنگ اعلام کرد که خانم لم پیش از سفر به ژاپن از مسجد کولون دیدن کرد. وی در حالی که شال بر سر داشت، به این مسجد رفت و به خاطر این اقدام پلیس از رهبران مسلمان عذرخواهی کرد.

«محمد ارشد»، امام جماعت این مسجد، عذرخواهی لم را پذیرفت و اعلام کرد که جامعه مسلمانان هنگ‌کنگ امیدوارند در صلح به زندگی خود در این شهر ادامه دهند.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مسجد به طور اتفاقی هدف قرار گرفته و مقامات پلیس به آزادی دینی پایبند هستند و تلاش می‌کنند از همه مکان‌های عبادی محافظت کنند.

تخمین زده می‌شود که۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسلمان در هنگ‌کنگ سکونت دارند. بسیاری از آنها را مهاجرانی از کشورهایی مانند پاکستان، هند، مالزی و اندونزی تشکیل می‌دهند و جمعیت مسلمانان چینی‌تبار نیز حدود ۴۰ هزار نفر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن