اخبارخارجی

ایران و افغانستان به آستانه بحران کرونا نزدیک می‌شوند

آوای سنت : در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۶.۲ میلیون نفر عبور کرده و شمار جانباختگان سراسری آن به ۳۷۵ هزار نفر رسیده است، آمارهای رسمی نشان می‌دهد ایران و افغانستان با شیوع موج جدیدی از بیماری مواجه شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران روز سه شنبه ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

بنابر اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در همین بازه زمانی ۳۱۱۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی ایران ثبت شده است.

به این ترتیب و براساس آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایران به ۱۵۷ هزار ۵۶۲ نفر و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسید. این در حالی است که ۲۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

افغانستان به وضعیت بحران نزدیک می شود
در حالی که در افغانستان شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان صعودی گزارش می شود، امرالله صالح معاون اول ریاست ‌جمهوری این کشور هشدار داده است که افغانستان در حال رسیدن به اوج بحران کرونا است.

آقای صالح روز سه شنبه گفت: «آمارهای وزارت صحت عامه و آمار غیر رسمی رضاکاران نشان می‌دهد که متاسفانه کشور ما به اوج بحران و اوج فلاکت نزدیک می‌شود.»

همزمان وحید مجروح، معاون وزارت صحت عامه أفغانستان، روز سه شنبه از ثبت ۷۵۹ مورد مثبت جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داده است.

طبق اعلام این مقام مسئول، ۵ نفر نیز در اثر بیماری کووید-۱۹ جان باخته اند که به این ترتیب شمار کل جانباختگان ویروس در افغانستان به ۲۷۰ نفر رسید.

تا کنون ۱۶۵۰۹ مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در افغانستان به ثبت رسیده است. کمیته‌ بین‌المللی نجات این کشور روز گذشته با اشاره به آمار صعودی مبتلایان در ماه گذشته نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن