اخبارخارجی

بالاخره بایدن با نتانیاهو تماس گرفت

نتانیاهو از تماس بایدن ذوق زده شد

آوای سنت : جو بایدن” رییس جمهوری جدید آمریکا در نهایت پس از نزدیک به ۱ ماه تاخیر بحث برانگیز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تماس تلفنی برقرار کرد.

بایدن دیروز (چهارشنبه) به خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که گفتگوی خوبی با نتانیاهو داشته است.

دفتر نتانیاهو نیز در یک توییت با اعلام گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بایدن در عصر روز چهارشنبه، گفت این تماس تلفنی “گرم و  دوستانه” یک ساعت به طول کشیده است. در این توییت عکس گفتگوی نتانیاهو با بایدن نیز ضمیمه شده است.

بنا به اعلام نتانیاهو در این گفتگو درباره موضوعات مختلفی از جمله مسایل منطقه، ایران و همه گیری ویروس کرونا بحث و تبادل نظر شده است. جزییات بیشتری از تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو ارایه نشده است.

طی هفته های گذشته تاخیر بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو موجب جنجال سیاسی و رسانه ای شده بود و ناظران تاخیر بایدن در برقراری تماس تلفنی با نتانیاهو را حاوی پیامی از رییس جمهوری جدید آمریکا به نتانیاهو می دانستند؛ پیامی که ناشی از تغییر دولت و سیاست های تیم جدید حاکم بر کاخ سفید است.

نتانیاهو رابطه بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا داشت.

این تماس چهار هفته پس از مراسم تحلیف بایدن صورت گرفت، مدت زمانی که طرفداران و مخالفان نتانیاهو فکر می کردند ممکن است نشانه این باشد که نخست وزیر اسرائیل دیگر در کاخ سفید از موقعیت ممتازی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ داشت، برخوردار نیست.

بایدن پس از تماس تلفنی با ۱۲ رهبر جهان از جمله رهبران چین و روسیه با نتانیاهو تماس تلفنی برقرار کرد. با این حال تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو نخستین تماس تلفنی او با یک رهبر در خاورمیانه محسوب می شود.

نتانیاهو هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: ” بایدن با رهبران جهان به ترتیب مورد قبول اول آمریکای شمالی و سپس اروپا تماس می گیرد … او هنوز به خاورمیانه نرسیده است. تصور می کنم او با من تماس خواهد گرفت. باور کنید، در این شک ندارم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن