اخبارخارجی

برگزاری مسابقه علمی قرآنی برای وعاظ الازهر مصر

آوای سنت : مجمع مطالعات اسلامی وابسته به الازهر مصر از برگزاری مسابقه علمی قرآنی برای واعظان مرد و زن الازهر در سطح کشور مصر خبر داد.

به گزارش آوای سنت به نقل از اخبار الیوم، مجمع مطالعات اسلامی الازهر با توجه به توصیه‌های احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، در خصوص رشد مهارت‌های قرآنی واعظان و تشویق آنها به قرائت قرآن و تحقیقات علمی، به برگزاری یک مسابقه علمی قرآنی برای واعظان مرد و زن الازهر اقدام کرده است.

«نظیر عیاد»، دبیرکل مجمع مطالعات اسلامی الازهر، گفت: این مسابقه شامل حفظ و تجوید یک‌چهارم قرآن کریم یعنی از سوره مبارکه حمد تا سوره مبارکه انعام، به اضافه کتاب فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت از مبحث طهارت تا حج و همچنین کتاب موضع علمای پیشین درباره تشابهات قرآنی و نقدی بر روش ابن تیمیه نوشته محمد عبدالفضیل القوصی است.

عیاد افزود: این مجمع مسابقات مذکور را میان وعاظ برگزار می‌کند تا مبلغانی آماده خدمت به جامعه شوند که قادرند با اندیشه‌های افراطی موجود در جامعه مبارزه کنند و به شبهاتی که سعی در از بین بردن امنیت جامعه و ایجاد فتنه در میان جوانان دارند، پاسخ گویند.

وی درباره زمان برگزاری این مسابقه نیز گفت: مسابقه حفظ و تجوید یک‌چهارم قرآن کریم در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آذر) برگزار و اسامی برندگان در پایان فوریه ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد. به برندگان این مسابقه نیز جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن